gasvajer-knas!

tyson

byter hoj oftare än kalsonger
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ZX10R -04 med skrubbsår
vågar man köra med enkel gasvajer? alltså utan returvajern?
jag tror min fjäder är för klen för att orka dra båda vajrarna, kopplar man ur returvajern går handaget tillbaks som det ska men sitter den i är det semestergas, båda vajrarna är nya och jag har testat att dra dom på en massa olika sätt, dock med samma resultat. hojen är en zx9r -98
/mvh erik

Kolla så hantagsgummit inte tar i styrvikten o bromsar gasreglaget, så fick jag semestergas i fjol.. annars om du e osäker på fjädern...BYT.

jag tror min fjäder är för klen för att orka dra båda vajrarna, kopplar man ur returvajern går handaget tillbaks som det ska men sitter den i är det semestergas, båda vajrarna är nya och jag har testat att dra dom på en massa olika sätt, dock med samma resultat. hojen är en zx9r -98
/mvh erik

Jag tycker att du ska smörja upp vajrarna ordentligt, då ska det löpa lätt.
Tro mig, jag må vara 39-årig gubbe, men jag har lärt mig att uppskatta vilken feature det är att kunna tvångstänga förgasaren... :näsblod

När du slår av gasen efter att ha accat kraftigt får du undertryck i insuget. Har du ingen returvajer kan trotteln fastna i öppet läge, med de nackdelar det kan medföra......

/mvh erik

OM du har justerat vajrarna för "hårt" så uppstår också detta fenomen....
se till att du har ett "spel" mellan påslag och avdrag i handtaget.

KentW

Du har inte lyckats koppla returvajern till "gas" å tvärs om? :va

Det lyckades jag gör en gång! Man gasa genom att dra handtaget "framåt", jag provade aldrig att köra men det kanske man ska göra?

Det kanske är det nya inom enduro inom några år? Kom i håg vem som sa det först! :D

efter att ha fyllt vajrarna med en halv burk teflonspray funkar det faktiskt nästan perfekt. trodde faktiskt inte det skulle göra skillnad eftersom vajrarna var inoljade från början men se på fan. :)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg