Gasturbinhoj = JETeskoj!

Men för jävelen _Johansson_, du kan inte hålla oss på halster såhär!:4skrika Hur har det gått nu då!?!?!?!:va :yoparty

Är ni nyfnikna va?:hej

Okej då, jag kan väl berätta att det gick fint och motorn till slut startade efter att jag fått lite kläm på kontrollerna. :banana

[YOUTUBE-ID]3Gd_H8ClmHw[/YOUTUBE-ID]

Avgastempen steg över 700°C under testet så jag avbröt det för att kolla så inget lossnat inuti motorn eller så.

JU-01587.jpg

Som tur var så såg allt bra ut inuti motorn så det kan helt enkelt ha varit lite olja som läckt ut och tagit eld. Ska kolla genom allt nu när jag river motorn och bland annat provflöda spridarna så dom inte råkat sätta igen.

JU-01591.jpg

Ett lite okänsligare gasreglage står också högt i kurs, får nog justera PWM:en lite. Dykarkompressorn måste lämnas iväg på renovering eftersom jag inte kan hålla på att låna fyllda tuber från höger och vänster så fort det ska testas, är det någon som känner en dykarkompressorrenoverare så skicka gärna ett PM!:tummenupp

Tack för visat intresse!:)

Grattis min herre! Jag tar av mig hatten och bugar. :Klappar

Detta förtjänar du efter allt slit, jag antar att du själv är nöjd med testet?
Vad är det för vit rökpuff man ser vid början av båda försöken?

Ja, den vita rökpuffen tarvar en förklaring!

Dessutom lurar jag på; var er provbänk fastskruvad i golvet? Fick på något vis för mig att bänken inte brukade stå där, mitt i garageöppningen. Och då är jag fundresam... Skulle den inte kunna flyga iväg?

KUL att det funkade! Grymt gott jobbat!:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Åh, Konfirmationskostymen hade han på också!!:rofl :rofl

Grattulerar!!
Känner lite stolthet här borta med, tack vare mitt mikroskopiska faderskap till maskinen i o med 22 små plåtbitar o en beggad pump!

Jävlar va najs att det inte började flyga metalldelar och skrot. ;)
Ska bli spännande att se nästa moment i det här tokiga bygget. :)

Fyfan vad cool du är, du är bannemig min idol!:banana Stort jävla grattis, det har du förtjänat efter allt slit!:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Rökpuffen kan vara dieselrök, den kommer precis när startluften körs igång så en teori är att flödet vänder ett kort ögonblick innan kompressorn börjar pumpa luft åt rätt håll genom motorn.

Lagringen verkar inte ha tagit stryk och det är enormt skönt eftersom jag har varit lite orolig över den eftersom jag gjort lite oortodoxa lösningar på den, oljeläckaget däremot kräver lite utredning, möjligt att det bara läcker när rotorn står still och laddtrycket håller oljan innanför tätningarna senare.

Du är min jet-buksvåger Elffors, vi har ju pippat med samma oljepump liksom.:D

H*lvete vad fränt! :yoparty

Det blir ju en intressant historia att berätta nästa gång du är tvungen att bära kostym.

"Varför jag luktar rök och mekanisk verkstad så här på nobelmiddagen? Jo du Kungen, jag startade upp min hembyggda jetmotor och den rök lite av sig ser du. Vart har du gömt Madelene förresten?" :D

Kan bara instämma med övriga, du är Fan KUNG, detta är så jävla fräckt...

Och tack för att du släppte resultatet 1h 27min före utsatt tid.
(Dock han jag inte duka fram chips, öl och popcorn till visningen som tänkt var)

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!