Gasturbinhoj = JETeskoj!

Jorå, det finns en rejäl slant i utvecklingsfonden så ingen risk att jag blir bankrutt även om det rasar ett par gånger. Sålde dessutom skotern i höstas (rev600) till förmån för hojbygget så det lär nog lösa sig med finansieringen.:)

Ingen motprestation alls, så jag kommer inte bli tvingad att frakta ner hojen på någon tvåveckors företagsmässa i Honduras eller så framöver.:tummenupp

Någon som vet vilken gaffelbensdiameter det är på gamla R6:orna, dvs innan dom kom med USD-gaffel? Funderar på att skaffa lite modernare framände för att komma åt bättre bromsar, dom som sitter på GSX:en duger knappt till att sakta ner en damcykel med...

43 mm.
http://scandalon.com/2009/06/motorcycle-fork-diameter-chart/
 
Tack! GSX:en har bara 37mm så det blir till att tillverka ett eget styrhuvud, men det lär väl inte vara något större bekymmer.

Visst har R6:an smalare bakfälg än R1:an och andra literhojar?
 
Kan väl samtidigt vara trevligt att få visa hojen på monter för massor av intresserat folk :)

Jo, fast då vill jag vara den som bestämmer om, var och när och inte behöva känna mig tvungen att ställa upp för någon sponsor som inte tar hänsyn till vare sig min fritid eller grad av isärskruvning på hojen.
 
Jo, fast då vill jag vara den som bestämmer om, var och när och inte behöva känna mig tvungen att ställa upp för någon sponsor som inte tar hänsyn till vare sig min fritid eller grad av isärskruvning på hojen.

Har du Bugatti som sponsor?
Vem var det då som fått sparken? :rolleyes:
 

Bifogat

  • Turbinbil?.jpg
    Turbinbil?.jpg
    68.5 KB · Visningar: 237
Tack! GSX:en har bara 37mm så det blir till att tillverka ett eget styrhuvud, men det lär väl inte vara något större bekymmer.

Visst har R6:an smalare bakfälg än R1:an och andra literhojar?

svar ja, "bara" 180 däck på R6:an av samma årsmodell som framänden du frågade om iaf :tummenupp 5,5" dyker upp i skallen, kan det stämma ??
 
Jag hittade en härlig tråd på internnätet och kom osökt att tänka på dig! Känn dig hedrad:D

bike-shoe.jpgDen här påminde mig o din depåspark


bomb-bike1.jpg
Du skulle aldrig ha sålt magnan, den ultimata bonneville salt shakern:D

jet-bike.jpg
jet-bike1.jpgVad behöver jag tillägga?

wood_bike.jpgDu ringde o ville ha några råd ang gafflar`?

kitemobile.jpgOch ännu en norrlänning med fler kulor i grenen än hjärnceller..

Detta var bara ett litet axplock från denna märkliga tråd:

http://www.pashnit.com/forum/showthread.php?t=40&page=31
 
Hur funkar det att kränga på ett 160-däck på en sån fälg? Det är ju ingen mening att släpa runt på mer gummi än absolut nödvändigt.

Dåligt beroende på däcktyp. Har för mig att jag fick slita som ett djur för att få dit ett smalt regndäck på min R6:a. Kan dock ha varit så att jag fick dit det på R6:an men inte R1:an.
 
Dåligt beroende på däcktyp. Har för mig att jag fick slita som ett djur för att få dit ett smalt regndäck på min R6:a. Kan dock ha varit så att jag fick dit det på R6:an men inte R1:an.

Ok, bra att veta. Just nu är det mycket annat som ligger på men framöver våren ska jag se om jag kan få tag i en uppsättning fälgar och en gaffel och skotta fram ramjiggs-balken så jag kan börja på med rambygget.

Är det någon som ligger på en gaffel och fälgar från en -03a eller nyare så skicka gärna ett PM!:tummenupp
 
160 och 165 går kalas att montera på 5,5 bred, REKOMMENDERAT mått av flertal tillverkare.

observera att jag inte är säker på fälgbredden !!

kan kolla imorgonkväll om mitt guldfiskminne håller så länge....

kan ju annars säga att t.ex. FZR 1000 har 160 däck orginal bak !!
 
Tack! GSX:en har bara 37mm så det blir till att tillverka ett eget styrhuvud, men det lär väl inte vara något större bekymmer.

Visst har R6:an smalare bakfälg än R1:an och andra literhojar?

R1 har 6 tums fälg och R6 har 5,5 tum, åtminstånde fram till 05, efter det vet jag inte vad R6 har.
 
5.5" låter lagom.

Idag tillverkade jag motorhöljet, det blev även premiär på garagepilsner idag för jag har inte vågat öla något tidigare under fräspassen. Nu satt jag och polerade höljet när Elffors ringde och började prata pilsnerresor till Tyskland så jag blev så sugen att det slank ner en liten rackare.

JU-01-328.jpg


JU-01-332.jpg


JU-01-331.jpg


Här en bild på det första stapplande steget i polerandet, ingen Andersson-finish direkt men jag ska skaffa en polermaskin så jag kan lägga lite mer power bakom gnideriet.:tummenupp

JU-01-333.jpg
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top