Gasrulle Mikuni HSR42

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Har gjort gasvajrarna till kompressorbygget på lill Hondan och har en Mikuni HSR42 förgasare men då jag monterat allt så blir det knas mellan gas och returvajern, returvajern börjar slacka och då man gasar på fullgas slackar returvajern ganska mycket.

Tycker att det borde funka men funderar på om det är diametern på gasrullen som spökar mot gasreglaget på förgasaren? Nån som har koll på detta och om man kan hitta en gasrulle som stämmer mot HSR42? Nästa fråga blir ju om man kan behålla originalhandtaget om man byter gasrulle.

Tycker det hela verkar konstigt då vajrarna väl borde röra sig lika mycket åt var sitt håll men nåt knas är det?

Kanske satt returen nära axeln på förra förgasaren, eller tvärt om. Så med större gasrulle får du samma problem fast snabbare hehe tror jag

Var ute och mixtrade på i garaget och justerade om gasvajern så den blev så kort dom möjligt och då blev returvajern väldigt lång så jag kortade en ca 20 mm, nu blev det mindre slack vid fullgas tror det beror på var på varvet rullen är när den börjar dra gasvajer respektive slacka returvajen. Dock hade jag ett smärre elände att få dit vajrarna men def gick då jag lossade fästet från förgasaren.

Måste dock få till returen, är fortfarande semester gas kanske på sista 1/3 av varvet innan tomgång.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing