Gasreglage problem!!! :-S

pum@

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Hoj
Cbr -2011
I samband med en krasch, gick styränden på gasregalget av mitt i själva gängan.. Jag måste därför byta ut själva inre anordningen, problem är att jag inte får loss den..:huvet Har testat mig fram, men är inte säker på vilken del av handtaget jag bör lossa på för att komma åt den delen av hantaget..
help please...

Jag brukar använda hammare när jag inte får bort saker... eller ringa en meck som kommer och hämtar skiten å ställer tillbaka helvetet i garaget när det e klart... Hoppas det fixar sig :)

Nu är jag inte helt hundra med på vad som gick av å sönder :va Men för att få loss gasrullen så lossar du styrändan, med skruven i änden på den. Sen sitter det 2-3 skruvar under klumpen med alla knappar på, bredvid rullen. Ta loss dom så kan du öppna den och ta loss rullen, eller dra ut alltihop. Se till att lossa gasvajrarna bara och ev kablar om du ska ta loss allt.

ok. jo jag hade lossat på skruvarn på den dära "klumpen", men fick bara loss den övre delen.. det var slutet på gängan, där man skruvar in styrändsvikten, som gick av och följde med ut..
så om jag har förstått rätt så ska jag bara dra ut den med skruven i änden på?

ok. jo jag hade lossat på skruvarn på den dära "klumpen", men fick bara loss den övre delen.. det var slutet på gängan, där man skruvar in styrändsvikten, som gick av och följde med ut..
så om jag har förstått rätt så ska jag bara dra ut den med skruven i änden på?

Jag tror ni pratar om helt skilda saker, fast jag fattar inte riktigt heller tyvärr

Är det gängan inne i styrändan som gått av? Där inne? Så inte styrändesstålklumpen fäster?

ok. På min skruvar man in styrvikten. Grejen e att jag vill ha ut hela den dära trasiga gängan, för att ersätta med en ny.

Ta en dremel , slipa upp ett spår så du kommer åt att skruva ut den med en vanlig spårmejsel ?

hmmm.. grejen e så här att skruven är ute.. det är själva grejen man skruvar in den i som är sönder. den måste ut.. vet inte hur det ska gå till.

hmmm.. grejen e så här att skruven är ute.. det är själva grejen man skruvar in den i som är sönder. den måste ut.. vet inte hur det ska gå till.

Du förklarar illa men den gängan inne i styrhalvan brukar sitta i en hylsa som är typ fastsvetsad inne i styret, eller kanske presspassad.

Lösning = nya styrvikter med expanderlåsning eller borra upp större hål, gänga om och......tja försöka fixa större bult på styrvikten..

men det är ganska svårt o förklara...:S ok men hur får jag loss själva hantaget för att kunna lossa på hylsan..? föröskte lossa på vajrarna men det var nästintill omöjligt. lossade lite på dem men det hjälpte inte mkt.

men det är ganska svårt o förklara...:S ok men hur får jag loss själva hantaget för att kunna lossa på hylsan..? föröskte lossa på vajrarna men det var nästintill omöjligt. lossade lite på dem men det hjälpte inte mkt.

Du kommer inte åt den, du kan inte få loss den. Det spelar ingen roll om du tar bort handtag eller vad du vill...

Läs mitt förra inlägg.

Gissar jag så säger jag det..

Tjenis igen! ännu en fråga!
Nu har jag fixat en ny "hyllsa" till styrhandtaget. Nu undrar jag bara hur jag ska få in den på smidiagste sätt.. ska jag slå in den igen? eller ska jag lirka in den?
Help... :-P

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back