Gasproblem på Hayabusan

Crillemannen

snubbe
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
Hayabuuuusa
Hej!

Har problem med busan när man kör på höga varv och ska lägga i nästa växel.
Då blir det så att han klipper, det händer ingenting med gasen på en halvsekund mer eller mindre sen kommer han som vanligt.
Vanligast är det mellan ettans och tvåans växel, och det händer bara när man varvar ur den riktigt.
Skulle vara tacksam om det är någon som vet vad det är som är fel :tummenupp

Mvh crillemannen

Utan att veta men varvstoppet? Finns i alla fall på min och ger liknande symptom. Dessutom fabriksinställd på ca 10750 varv ngt före rödmarkeringen 11000 varv.

Anders R skrev:
2316577 Utan att veta men varvstoppet? Finns i alla fall på min och ger liknande symptom. Dessutom fabriksinställd på ca 10750 varv ngt före rödmarkeringen 11000 varv.

Nej det här händer efter du lagt i en ny växel :confused: då händer det ingenting med gasen i ungefär en halv sekund mer eller mindre.
Fast det händer bara om man varvar 9000 eller mer
Varvar du bara 6000 eller 7000 så drar han som vanligt efter jag bytt växel.

Kolla så att tip over sensorn sitter och fungerar som den ska.

1000R skrev:
2317280 Kolla så att tip over sensorn sitter och fungerar som den ska.

Det ska jag göra :tummenupp fick även ett tips på att det kan vara tändkablarna som behöver bytas, fast jag tycker det känns som det kan vara något strul med insprutningen=dyrt :(

Ett enkelt sätt att prova om det är tip over sensorn som strular
är att skruva av locket till sensorn, fylla sensorn med bomull så nålen inte kan röra sig och sedan skruva tillbaka locket. Armen ska vara i mitten.
Om problemet kvarstår efter det är det förmodligen inte sensorn som är problemet. Bara att kasta ut bomullen och prova nästa förslag.

Back