Gashandtag justering på fjr 1300

Lincon82

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2012
Hoj
Suzuki Bandit 1200s -02
Hej
Precis skaffat mig en ny hoj, en yamaha fjr 1300. Men nu efter ett par dagar så började det glappa i gas handtaget, kan inte vrida/vinkla ner handen så långt att jag får full gas. Provade att spänna vajern så långt det gick men märkte ingen skillnad. Kan man typ vrida hela handtaget på något sätt? Eller kanske köpa helt nytt. ??

Hej
Precis skaffat mig en ny hoj, en yamaha fjr 1300. Men nu efter ett par dagar så började det glappa i gas handtaget, kan inte vrida/vinkla ner handen så långt att jag får full gas. Provade att spänna vajern så långt det gick men märkte ingen skillnad. Kan man typ vrida hela handtaget på något sätt? Eller kanske köpa helt nytt. ??

Justera hela handtaget, alltså inklusive den svarta klumpen. Lossa skruvarna som håller ihop den lite och vrid tillbaka alltihop.

Skickat från min G8441 via Tapatalk

Hur mycket spel har du i gasrullen? Går vajrarna som dom ska på spjällhuset? Har det varit alldeles för mycket spel så kan ju vajern ha klättrat av trissan där nere. Kolla så att vajern är hel också, det ska mycket till att gasa sönder en gasvajer, men börjar kardelerna gå av så blir vajern längre.

Att det inte är snabbgas är ju en sak, men jag har inga minnen av att man behövde ta omtag för att vrida rullen i botten.

Justera hela handtaget, alltså inklusive den svarta klumpen. Lossa skruvarna som håller ihop den lite och vrid tillbaka alltihop.

Skulle det bli någon skillnad menar du :)

Min TDM har också lång slaglängd på gasen. Blir sällan några fullgasomkörningar.
På min Kawa 750-4 drog jag av gasvajern när jag skulle rejsa med min polare på sin trimmade enkelskams Honda 750. Lite mer snabbgas på den Kawan. DNF alltså.

Skulle det bli någon skillnad menar du :)

Min TDM har också lång slaglängd på gasen. Blir sällan några fullgasomkörningar.
På min Kawa 750-4 drog jag av gasvajern när jag skulle rejsa med min polare på sin trimmade enkelskams Honda 750. Lite mer snabbgas på den Kawan. DNF alltså.
Inte på slaglängden såklart men vid vilken vinkel på handleden det tar stopp. Jag har inga problem vrida fullt på min TDM och sist jag körde lånad FJR gick det också bra.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...