gashäng TT600R-98

Tobbecoolio

ADHD MC
Gick med
16 Mar 2004
Hoj
ingen just nu
Har problem med att trottlen hänger sig. När man kört ett BRA tag så blir det bättre(det släpper när man "knixar" lite med gashandtaget) Kan det va någon vakumstyrning som inte fungerar 100%, ska riva isär förgasaren på söndag å kolla, är det någon som har stött på detta problemet??

Tobbecoolio skrev:
2122681 Har problem med att trottlen hänger sig. När man kört ett BRA tag så blir det bättre(det släpper när man "knixar" lite med gashandtaget) Kan det va någon vakumstyrning som inte fungerar 100%, ska riva isär förgasaren på söndag å kolla, är det någon som har stött på detta problemet??

Sitter det inte vire åt båda hållen på TTn?

ChrilleR1 skrev:
2122717 varför undrar du då om vakumstyrning om du vet att det är vajrar?
det sitter dubbla förgasare och den vänstra är vakumstyrd(om jag inte har fattat sprängskissen helt jvla fel) så jag undrar om det är vakumproblem eller om trottlen hänger sig) det blir ett markant "glapp" i hantaget, och det borde det ju inte bli om det var vajerproblem.

Oki ! mitt tips är att rengöra förgasarna och kolla om trottlarna är slitna...
Tobbecoolio skrev:
2122732 det sitter dubbla förgasare och den vänstra är vakumstyrd(om jag inte har fattat sprängskissen helt jvla fel) så jag undrar om det är vakumproblem eller om trottlen hänger sig) det blir ett markant "glapp" i hantaget, och det borde det ju inte bli om det var vajerproblem.

Tobbecoolio skrev:
2122732 det sitter dubbla förgasare och den vänstra är vakumstyrd(om jag inte har fattat sprängskissen helt jvla fel) så jag undrar om det är vakumproblem eller om trottlen hänger sig) det blir ett markant "glapp" i hantaget, och det borde det ju inte bli om det var vajerproblem.

Vänstra förgasaren är en "moppeförgasare", den högra är CV ("vakuum"). Båda stängs helt mekaniskt och du skall ha ett visst glapp mellan stäng- och öppnarörelsen i handtaget.
Det som är viktigt är att den stängande wiren måste vara rätt justerad så att den verkligen stänger förgasarna ända till stopp. Min erfarenhet är att fjärdrarna nere vid förgasana inte alltid orkar stänga spjäll och trottel helt vid avslag, det behövs hjälp från handtaget.

OH- skrev:
2130061 Vänstra förgasaren är en "moppeförgasare", den högra är CV ("vakuum"). Båda stängs helt mekaniskt och du skall ha ett visst glapp mellan stäng- och öppnarörelsen i handtaget.
Det som är viktigt är att den stängande wiren måste vara rätt justerad så att den verkligen stänger förgasarna ända till stopp. Min erfarenhet är att fjärdrarna nere vid förgasana inte alltid orkar stänga spjäll och trottel helt vid avslag, det behövs hjälp från handtaget.

Jag tror också att det är vire problem, Det minsta tecken på slitage, BYT.
Men ser dom helt fräscha ut, släpp på spänningen. Det är ett vanligt fel. Man tycker att man har tillräckligt stort spel, men det går tungt ändå. Släpp lite till och plötsligt går det lätt.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg