Ässet76
Ny medlem
Här är historien om en annan kille från USA, som lyckades få Yamaha att reparera hans hoj.
http://www.r6-forum.com/forums/showthread.php?t=37763
http://www.r6-forum.com/forums/showthread.php?t=37763
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hej. Jag vet inte riktigt vad Ride By Wire är, eller om det sitter på FZ1n -09, men min kompis, som hade en sådan då, råkade ut för samma sak. Hojen hade bara gått 200 mil, och dessvärre hände det i trafiken.
Hans första tanke var att döda motorn med dödaren, men han hann inte riktigt. Han axxade rätt snabbt upp till 60-70 på ettan, och när han släppte av så fortsatte sen bara axxa. Innan han hann döda motorn for han ut i periferin. Dock stadsmiljö, men över refug, en liten gräsplätt, för att sedan lägga sig och glida ut på en väg, och in under en stillastående lastbil som väntade på att få köra in i en rondell.
Han fann sig rätt snabbt och rullade ut fort som fan, men foten blev kvar och kördes över. Sjukan i två veckor, och gips i ett halvår.
Hojen skickades givetvis in på utredning på en Västerås-firma. Men, dom fann inget fel. Kompisen är en erfaren förare, men hamnade väl i någon sorts panik. Han vet inte riktigt själv varför han inte frikopplade och bromsade. Det första han tänkte på var dödaren. Han fick tillbaka hojen när de fixat lacken och fälgen som blev sabbad mot refugen, men han litade aldrig riktigt på den igen. Det hände aldrig mer, men osäkerheten fanns där, i honom.
|
|
Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Bike är på plats på sommarv... |
|
|
Nortons comeback
Norton gör en triumferande ... |
|
Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl
Teknik – nya mc-motor... |
|
|
|
Enfield presenterar sin stora twin