Gashäng R1 -08?

Hej. Jag vet inte riktigt vad Ride By Wire är, eller om det sitter på FZ1n -09, men min kompis, som hade en sådan då, råkade ut för samma sak. Hojen hade bara gått 200 mil, och dessvärre hände det i trafiken.

Hans första tanke var att döda motorn med dödaren, men han hann inte riktigt. Han axxade rätt snabbt upp till 60-70 på ettan, och när han släppte av så fortsatte sen bara axxa. Innan han hann döda motorn for han ut i periferin. Dock stadsmiljö, men över refug, en liten gräsplätt, för att sedan lägga sig och glida ut på en väg, och in under en stillastående lastbil som väntade på att få köra in i en rondell.

Han fann sig rätt snabbt och rullade ut fort som fan, men foten blev kvar och kördes över. Sjukan i två veckor, och gips i ett halvår.

Hojen skickades givetvis in på utredning på en Västerås-firma. Men, dom fann inget fel. Kompisen är en erfaren förare, men hamnade väl i någon sorts panik. Han vet inte riktigt själv varför han inte frikopplade och bromsade. Det första han tänkte på var dödaren. Han fick tillbaka hojen när de fixat lacken och fälgen som blev sabbad mot refugen, men han litade aldrig riktigt på den igen. Det hände aldrig mer, men osäkerheten fanns där, i honom.
 
Hej. Jag vet inte riktigt vad Ride By Wire är, eller om det sitter på FZ1n -09, men min kompis, som hade en sådan då, råkade ut för samma sak. Hojen hade bara gått 200 mil, och dessvärre hände det i trafiken.

Hans första tanke var att döda motorn med dödaren, men han hann inte riktigt. Han axxade rätt snabbt upp till 60-70 på ettan, och när han släppte av så fortsatte sen bara axxa. Innan han hann döda motorn for han ut i periferin. Dock stadsmiljö, men över refug, en liten gräsplätt, för att sedan lägga sig och glida ut på en väg, och in under en stillastående lastbil som väntade på att få köra in i en rondell.

Han fann sig rätt snabbt och rullade ut fort som fan, men foten blev kvar och kördes över. Sjukan i två veckor, och gips i ett halvår.

Hojen skickades givetvis in på utredning på en Västerås-firma. Men, dom fann inget fel. Kompisen är en erfaren förare, men hamnade väl i någon sorts panik. Han vet inte riktigt själv varför han inte frikopplade och bromsade. Det första han tänkte på var dödaren. Han fick tillbaka hojen när de fixat lacken och fälgen som blev sabbad mot refugen, men han litade aldrig riktigt på den igen. Det hände aldrig mer, men osäkerheten fanns där, i honom.

Fan, vad hemskt!

Det är där jag är nu. Har lämnat in hojen på Yamaha Center här i Gbg, men igår ringde dem och sa att de inte kunde hitta något fel heller. Vad fan gör man då?! Jag kommer ju heller aldrig kunna lita på den hojen igen.
Mekanikern föreslog att jag skulle bygga upp den igen och att jag skulle återkomma med den så att de i så fall skulle kanske kunna provocera fram problemet.
Vad händer då om jag bygger upp hojen igen och de sedan hittar problemet, ersätter de då mig för kostnaderna?
Det här är skitjobbigt just nu! :(
 
Nyheter
Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Back
Top