Gasgas som ej vill starta.

MR R6™

Alla andra är dumma i huvudet!
Gick med
11 Apr 2004
Ort
jag tror det iaf?!
Hoj
Ktm 450 exc
Tänkte ut och köra i snön som har lagt sig i Skåne (inte ofta det händer) men hojen vill inte starta. Den bara bluddrar och smäller lite.

Det är en GG fse 450 -03.

-Batteriet är nytt och laddat
-Nytt tändstift
-Ventilerna är justerade
-Rengjort luftfilter
-Ny olja
....... dock så har hojen inte varit igång på ca 2 månader!

Någon som har något bra förslag eller tipps??

Startgas?
 
Kan tankas du behover bestycka om forgasaren da den troligtvis inte ar installd for minusgrader och da kan man behova byta lag- eller huvudmunstycke. Vilka du eventuellt ska ha istallet far ngn annan fylla i for det kan jag inte. Kolla oxa sedvanliga grejer som att det kommer soppa till forgasaren, att det inte kommit skit i slangen till tanklocket osv aven om det kanske inte ar troligt..
 
om den nu har stått helt stilla så kan du ju ha fått avlagringar, beläggningar och annan skit i förgasaren... Sånt kan ge jävligt skumma fel... Bara ett förslag:) Testat med startgas? Går den med det eller är det samma skit där?
 
Ispropp?
Ställ åbäket i värme över natten samt slå i lite karburatorsprit i soppan.
Oavsett hur felbestyckad den är så borde den starta med choke.

Mycket möjligt att du får feta till blandningen lite, men det är en senare fråga.
 
Hade samma problem!

NY soppa, full gas, korta startförsök och målmedvetenhet hjälpte för mig!
 
Är det inte insprut på en gasgas 450 fse?

Jo det är insprutning på hojen så felet bör inte ligga där:D

om den nu har stått helt stilla så kan du ju ha fått avlagringar, beläggningar och annan skit i förgasaren... Sånt kan ge jävligt skumma fel... Bara ett förslag:) Testat med startgas? Går den med det eller är det samma skit där?

nej har inte testat startgas än!.....får väl göra det snart

Ispropp?
Ställ åbäket i värme över natten samt slå i lite karburatorsprit i soppan.
Oavsett hur felbestyckad den är så borde den starta med choke.

Mycket möjligt att du får feta till blandningen lite, men det är en senare fråga.

njaaa...hojen står i mitt garage med ca 5+ så någon ispropp bör det inte vara.Bervid står den andre hojen med samma soppa och i samma temperatur och den startar direkt
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top