Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
mr_rockster skrev:Jobbigt att byta mynstycke i en hoj med insprutning....
Crille skrev:Så nu har jag fått veta varför oljelampan lyser på dessa hojar,det blir en liten historia detta...
Jag snackade med Importören idag om denna hoj och när hojen går på tomgång så ska oljelampan lysa hela tiden och när man varvar upp den till över 2000V så ska den släckas sedan släpper du gasen igen ska den lysa...
Jag testade på min hoj och vid 100Km så är den släckt och när jag släpper på gasen lite och åker på 6:ans växel och håller typ 80Km så lyser lampan och det är som det ska vara med denna hoj....
Lampan är bara tillför att man ska observera att man har olje tryck i maskinen fast lampan lyser så finns det oljetryck i motorn med sedan vid varv kommer det maxtryck.....
jesse_j skrev:Tack för svaret!![]()
Jag fick precis en liknande beskrivning nere på verkstan, nu ska jag bara fylla på olja och testa teorin. Märkligt bara att man inte har en givare som öppnar (sluter) vid ett lägre tryck, jag menar: det är ju förmodligen ingen risk att motorn skär på tomgång...trots att lampan lyser? Däremot får man hjärtat i halsgropen så fort man ser en röd lampa blinka i periferin.
ceasar skrev:ett problem som jag fick två gånger var att en flatstiftskontakt i soppapumpen gick sönder..
så om ni får motorstopp nån gång och vrider av och på tändningen och pumpen inte går, så är det antagligen kontakten som pajjat. bara att lyfta upp pumpen och kolla.
jag lödde min andra gången den gick sönder.
ett annat tips, sätt ALDRIG i ett honda oljefilter,fast dom ser likadana ut..
kolla alla bultar på motorn att dom är åtdragna, men tänk på att det är aluminium du drar i...
har ni några frågor om hojen kan ni säga till, jag har haft två...
Crille skrev:Okej alltid bra att veta dessa små hemligheter....Finns det nå begränsningar i styrboxen på dessa hojar??......
Nå andra små bra tips du har om denna hoj???.....
Lös din oljelampa också hela tiden på tomgång???
Ja, mera mera
Man kan byta styrbox på de så de går bättre.Crille skrev:Okej alltid bra att veta dessa små hemligheter....Finns det nå begränsningar i styrboxen på dessa hojar??......
Nå andra små bra tips du har om denna hoj???.....
Lös din oljelampa också hela tiden på tomgång???
jesse_j skrev:Ja, mera mera
![]()
efter att ha bytt olja så har inte min oljelampa blinkat en enda gång...inte ens på tomgångundrar varför? kanske för att oljan jag slog i nu har annan viskositet?
men ska testa att hälla i nya oljan 10-50 viskositet och se om detta också upphör helt.....ceasar skrev:min lampa blinkade på tomgång, det kan variera om man har annan olja..
den är nog inte begränsad i styrboxen, tror jag...
min/mina hoj/ar fungerade bättre ju mer man körde med den, den var svårstartad som fan när den var ny..
se till att alltid ha ström i batteriet, för det verkar vara ganska känsligt, låt det inte stå oladdat över vintern.
kolla att kedjan är rätt justerad ofta, för den som sitter orginal är helt värdelös...
Crille skrev:Vilken viskositet hällde du i hojen nu??? jag köpte 10-50 till min nu som jag ska hälla i.....
jesse_j skrev:För att gå ifrån ämnet lite...men ändå inte:
Finns det nån online butik med gasgas prylar / vart handlar ni reservdelar såsom filter (olja/luft) etc. ?
Crille skrev:Jofrab säljer enbart till Åfare inte till privatpersoner.....
Du har Waldens Motor i Hallstahammar som säljer allt till GasGas
Tele:0220 - 10853
ceasar skrev:Ring till Jofrab(generalagenten) och fråga.
0140 38 50 30
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |