GasGas FS400

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Viksjö
Hoj
RSV4 Factory
Är det någon som har någon erfarenhet av denna hoj?
Svårt att få delar? Håller dom?
Det verkar ju vara ganska sjysta serviceintervaller 40-60 timmar för olja samt ventiler (Schims).
Insprutning, elstart m.m.
Blir den för trött på gatan tro? enligt Bikez så ska den lyckas samla ihop 47 pållar iaf.
http://www.bikez.com/motorcycles/gas_gas_sm_400_fse_2002.php
Cykeln jag kikar på är en 02a.

Vad tror ni?
 
Last edited:
Hej.

Nu har jag aldrig varit direkt intresserad av Gasgas och därför aldrig heller kollat upp servicar och liknande men jag måste säga att 40-60h på samma olja låter väldigt mycket för en hoj av den kalibern samtidigt som det låter väldigt tätt för att kolla ventilerna för att vara shims. En shimsad hoj kollas ju typ en gång/säsong.

Kan ha fel. Kan ha rätt. Delarna hittar du på jofrab iaf = varenda moppeaffär. Hållbarheten har jag hört si å så om. Läst om väldigt många som haft problem med sina gg 450. Finns en fet tråd på soe om detta.

Hej.
 
Jag har läst alla trådar jag har hittat om ämnet, och det verkar vara så att man bör välja en 05a eller nyare då de fick några uppdateringar och blev mer driftsäkra.
Det där med att kolla en shimsad hoj vid 40-60 timmar tycker inte jag låter så konstigt. Det är väl då man kollar SXVn om jag inte missminner mig.

Det jag undrar mest är om den kommer att bli för trött för att åka gata med. Det är polaren som ska ha den, jag har ju min Husky som jag är helnöjd med. Vem behöver motorvägar?

Just ja, är det någon som vet mellan tummen och pekfingret hur många timmar det går på 10 mil?
Så man kan räkna om 400 mil i timmar ungeför i normal lekhastighet.
 
Vad jag hört o läst så är Gasgas 2 T mkt fina hojar men de har haft problem med de tidiga 4 T:arna. Exakt vad vet jag inte men problem har där varit. Tror 450 cc kom -02. Jag har ju själv kört 450 cc på gata (crf hm) men rekommenderar helt klart större. Ska man köra bana lr mer stadskörning funkar det bra.
 
Vad jag hört o läst så är Gasgas 2 T mkt fina hojar men de har haft problem med de tidiga 4 T:arna. Exakt vad vet jag inte men problem har där varit. Tror 450 cc kom -02. Jag har ju själv kört 450 cc på gata (crf hm) men rekommenderar helt klart större. Ska man köra bana lr mer stadskörning funkar det bra.


Jo det är samma som jag har läst mig till.

Vad bör man leta efter då? Polaren vill ju ha en rapp lätt motard, så ny som möjligt för så lite cash som möjligt, max 30-35.
En annan polare har en Husa 650 som bara strular och strular så han är inte särskilt sugen på en sån.
En tung LC4 är inte heller något alternativ.
 
Borde kunna hitta en husa 650 -04 för 35-40.000:- tror jag. Men ju billigare racehoj man köper dessto dyrare kan det bli i slutändan tyvärr. Sukka drz 400 finns ju oxå!
 
Om det letas efter husa så har antagligen Ausson här på forumet en 04a och en 02a 650 fs till salu lagom till sommaren, båda i bra skick. Dra iväg ett pm och hör med han om intresse finns.
 
Husa är ju en skön hoj, men rasrisken är lite för stor dessvärre.

Hur ligger det till me 525exc? Dom är iofs lite dyrare med lätta och fina. Funkar bra i skogen också. Håller dom för att piska gata med?
 
Hur ligger det till me 525exc? Dom är iofs lite dyrare med lätta och fina. Funkar bra i skogen också. Håller dom för att piska gata med?
Som Husaberg men med tröttare motor.Har Husqvarnan gett upp?
 
Jag kör en -03 400 som enduro hoj.. Det blir ju inte så värst mycket gatåka men det lilla man gör är inte så värst upphetsande. Finns finns det effekt i den men det känns förjävla tam. Jag tycker den saknar lite "klipp" för att vara rolig på gata. Jag tycker den är en dröm att åka med i skogen dock. Visst finns det smidigare och lättare cyklar men jag gillar verkligen karaktären i min. Sen tycker jag det är gött med insprutningen med. Skönt att slippa skruvandet med förgasaren!

Oljebytena skulle jag ju inte göra med 40h intervall iaf! För min del är det 10 som gäller. Better safe then sorry :gnissla
 
Back
Top