Gasgas 250 EC??

nasholm6

Hooters Chicago ; )
Gick med
19 Jun 2004
Hoj
Retta
Nån som åker eller har åkte Gasgas 250ec från -02 typ? :confused:
Är sugen på en hoj att busa med i vinter och till sommaren på ställen där R1 inte funkar, tänkte bara höra om det finns några erfarenheter som nån kan dela med sig av.
Problem, service, priser reservdelar, försäkringar (eftersom jag ska ha den lvreggad) samt andra upplevelser med hojen.

Tacksam för svar

finns den landsvägs reggad? :3freak

på 02:orna så rasade växellådan pga felhärdning av dreven men det åtgärdades på garantin så det borde vara fixat. Annars så är det väl bra endurohojar inget speciellt med dom men jag skulle nog sikta på en 300:a i ditt läge pga finare register och lite skonsammare om du ska åka några km grusväg traktor stig eller liknande. Ikring sörmland finns det MB.racing att köpa grejer av och söder ut har du KEVA motor i hässleholm är mycket bra på gasgas. Och så har du jg`s trading vet ej något om hur dom e men inte är dom dåliga vilket fall. Reservdelarna är nog inte annorlunda jämfört med någon annan hoj så det funkar de står ju i bra priser oftast

Jag kör själv GASGAS i enduroSM och är mycket nöjd. Reservdelarna har en lite annan prisstruktur än jos japsarna... Saker som byts ofta är billigare men en del saker är dyra. Många dyra saker kan man dock leta upp crossover till japanska cyklar vilket gör det billigare....

Ex fotpackning 34:- vs japan 150-200:-
Kopplingslameller 180:-/st*7 vs japan 500 för en hel sats

Nyheter
Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Back