GasGas 250 2-takt?Erfarenheter?

rewind

Luttrad å tillbakalutad ...
Gick med
27 May 2003
Hoj
SV650S -01, ktm exc 450
Hej
Fastnat lite för detta märke men har lite för lite erfarenhet av Gasgas.

Hur är tillgänglighet på delar och priser?

Tillförlitlig eller ska jag snegla på annat om jag vill motionsköra lite och hålla mekandet/problem på ett minimum?

Tips mottages innan det blir ett impulsköp :D

min bror ägde en 250 2-takt gas gas i två år. en 98 var det. den höll bra men det var lite svårt att få tag på reservdelar

Jag har tävlat (har tävlingsuppehåll pga studier) en hel del på SM nivå med GASGAS och det är en utmärkt cykel. Den enda som kan konkurrera i tvåtaktssegmentet är KTM och vilken man väljer är mycket en smaksak.

Pappa kör en av mina avlagda cyklar som motionscykel och de är så underhållsfria en endurocykel nu kan vara. Sköter man grejerna tvättar smörjer upp och byter vätskor så har man ett problemfritt ägande såvida man inte köpt något lump från början.

Reservdelar är inga problem om man kontaktar Keva motor i Hässleholm, de har 99% av prylarna på hyllan och skickar gärna. Priserna på reservdelar är varierande men mycket av slitgrejerna är billigt, en del sällanköpsprodukter är dock dyrt men det är rätt vanligt att delen är crossover till något japanproducerat och går att få det hållet. Det mest hutlösa jag funnit var GG 125 kopplingslameller som kostar 3ggr så mycket som brukligt, löste sig dock med Yamaha yz som visade sig vara identiska.

När det gäller årsmodeller så kommer där en förbättrad vxl-låda -03 vilket är bra framförallt om man åker en del transport på väg.

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back