GasGas 125sm VS KTM 125exc/sm

KTM_Driver

Gudfader
Gick med
17 Oct 2005
Hoj
KTM 300 EXC-E - 08 || KTM 125sx - 07
Hej alla drivers :lol

Tänkte höra vilken av dessa hojar som går bästa och vilken som ni skulle rekomenderar, är nämligen ute efter en ny lekhoj som ja ska ha nu till sommaren :)

Hur många hästar är en 125exc på?

KTM´s 125a har ju haft de starkaste motorerna i flera år nu, iaf i typ alla US crosstidningar de senaste 3-4 åren.
Finns massvis med beg prylar till ktm, trimrör annat kul i mängder.
Som endurohoj är de väl ganska lika och GasGas är absolut ingen dålig maskin, men eftersom jag kör just en 125exc nu så röstar jag på den :)

jo ja e jävligt sugen på en 125exc, dels för att jag alltid kört KTM :yoparty
Men hur många hästar är det i en 125 exc?

KTM_Driver skrev:
jo ja e jävligt sugen på en 125exc, dels för att jag alltid kört KTM :yoparty
Men hur många hästar är det i en 125 exc?

32..34 kanske med trimpipa, 1mm mindre förgasare och inget V-Force insug som sx har blir väl nån kuse mindre.

tror jag har runt 40 i min (kanske dröm siffra men det är vad jag har blivit tillsagd) med insug, förgasare och (tror) luftfilter trimm. den går sjukt bra i alla fall.

-Rosen- skrev:
tror jag har runt 40 i min (kanske dröm siffra men det är vad jag har blivit tillsagd) med insug, förgasare och (tror) luftfilter trimm. den går sjukt bra i alla fall.

Ktm´s fabrikscrossar ger 42-43 kusar så din har nog lite färre med såpass lite trim. Men de går riktigt bra ändå, har bara trimrör och ljuddämp på min och den ylar riktigt friskt :tummenupp

Har ikket kört gasgasen men den ska tydligen vara en dräpare den också. KTMen har jag kört som SX, en som gått SM. Fytusan va fin hoj. Den var dock död i mellanregistret, tror det var pga bestyckning (iaf lät det så).

KTM_Driver skrev:
Hej alla drivers :lol

Tänkte höra vilken av dessa hojar som går bästa och vilken som ni skulle rekomenderar, är nämligen ute efter en ny lekhoj som ja ska ha nu till sommaren :)

Hur många hästar är en 125exc på?
Jag skulle nog säga att just Ktm tillhör topp of the line när det gäller motorerna på 125orna.
Sen vet ju inte jag om du köper en ny, eller beg, men hittar du en beg som är välservad och körd med insidan av huvet, så LOVAR jag att som "lekhoj" kan du inte hitta en bättre. :rofl

Tackar å bockar för alla svaren :D
Det får nog bli en KTM 125exc med motard kit på :hihi

KTM_Driver skrev:
Tackar å bockar för alla svaren :D
Det får nog bli en KTM 125exc med motard kit på :hihi
om du tänker ha den som lätt mc så klart att du ska köpa den (med motard sulor), men om du ska ha den till bana så hade i alla fall jag köpt en större.

motardnisse skrev:
Den har jag åkt på, i den cupen (eller uttagningen till den). Ganska lagomt stark faktiskt, men problem med att fälgarna (och däcken) inte e nog breda då det sladdar i nästan alla utgångar bra mycke tidigare än vad 5"arna gör...

Motorn är som en blandning mellan 125 och 250.

Jag tror dock att dom slutade tillverkas för länge sen, de cyklar vi åkte på var bara tillverkade för cupen. De var SXS-trimmade också. Men det går väl säkert få tag på beggade cyklar. Han Kvarnström borde väl ha en te salu gissar jag, en sån cup-cykel...

nej nej, ja ska inte ha den på bana å köra, ska bara den å köra runt å leka på :hihi vill ha nått som ylar så det hörs att man komma :yoparty

har faktist testa båda och måste säga att de är ungefär samma maskin, lite mer drag i ktmen och lättare med delar... skulle satsa på ktmen.. men däremot va gasgasen skönare...

Jösse skrev:
Kvarnström , vem är det ?

Har han den i Sverige ?
Iomed att han körde den i örebro så måste han ha köpt en, och då borde den finnas i Sverige ja. Kvarnström tror jag han hette, Fredrik om jag inte e helt snett ute. Jag brukar suga på namn dock. Han är tydligen junior-enduro-VM-snubbe också

Farmer skrev:
har faktist testa båda och måste säga att de är ungefär samma maskin, lite mer drag i ktmen och lättare med delar... skulle satsa på ktmen.. men däremot va gasgasen skönare...

Tackar det dära hjälpte mej mycket med val av hoj :D
Blir nog KTM:en :tungan
Är det inte nån som har ett video klipp på en 125exc?

*/ ?>
Back