Gasen fastnade i 200km/h

Sökning på Frank Lecerf ger rätt mkt träffar på det som inträffat med blandannat färdväg etc.

https://www.google.se/search?q=Frank+Lecerf

Helt sjukt tänkte också första April. Vem är så dum att han börjar köra slalom med en bil som skenar. Bara att vrida av tädningen ju eller lägga ur växeln

EDIT: tydligen var han handikappad och bilen handikappanpassad.. kanske var "keyless" startsystem vem vet..
 
Last edited:
Brukar hända mig rätt ofta, men då är det handleden som låser sig i 299km/h
 
Här finns lite mer info om det hela.
http://www.independent.co.uk/life-s...er-through-border-post-at-125mph-8494031.html

Renault och elektronik verkar ju onekligen bli en intressant kombination :gnissla

Brukar vara lite skeptisk när man läser den här typen av händelser. Men det kanske är något som är fel på bilen trots allt när man läser följande i artikeln ovan. Är det Renault själva som bygger om bilarna redan från fabrik eller sker det senare?

Mr Lecerf suffers from epilepsy. His Renault Laguna 3 was especially modified for disabled drivers. The throttle and brake are operated by controls on the steering wheel.
 
Brukar hända mig rätt ofta, men då är det handleden som låser sig i 299km/h

Jag har hört att det är rätt vanligt om man har musarm?

I övrigt så känns ju historien jääävligt vattentät.... Var det han själv som tog bilden i artikeln? Samt lyckades hålla sig på vägen under TVÅ epilepsianfall?

Edit: Eller är han ett internettroll som testar lyckan ute i verkligheten?

Edit 2: Jaha, han fick anfallen EFTERÅT...
 
Last edited:
Jag har hört att det är rätt vanligt om man har musarm?

I övrigt så känns ju historien jääävligt vattentät.... Var det han själv som tog bilden i artikeln? Samt lyckades hålla sig på vägen under TVÅ epilepsianfall?

Edit: Eller är han ett internettroll som testar lyckan ute i verkligheten?
Läser man den vanliga skvallerpressen så framstår han verkligen som ett stort internettroll.
Däremot om man läser den artikeln jag länkade så verkar det faktiskt som att den kan ha varit fel på bilen.

Intressant att alla andra tidningar skriver att han fick 2st epileptiska anfall, men bara en nämner exakt när han fick det.

"Neither he nor any other motorist was injured but Mr Lecerf suffered two epileptic seizures after he stepped out of his car.

His lawyer, Maître Ghislain Fey, said that he was bringing a case against Renault for "endangering life.""
 
Detta hände i närheten Han tros ha kommit en bit över 160 på 50 väg och flyttat på kyrkomuren. Bilen var inte vacker.
Folk hade hört att han gasat runt innan.
Men hur tänker man då? Man slår ur växeln eller tändningen.
Han blev av med körkortet har jag för mig =)
 
han såg väl bear grills el vad han heter där dom visade olika situationer, en gång vissa dom en bil som
hade fel på bromsen i en nedförsbacke, man skulle zick zacka fram o tillbaks över hela vägen för att sen satsa på en slänt el likn o köra av i.
absolut inte röra handbromsen för då kunde man få sladd o dö typ. :brynad
 
Är det bara att trycka på start/stopp knappen under körning på moderna bilar utan traditionell nyckel för att döda motorn?
 
Är det bara att trycka på start/stopp knappen under körning på moderna bilar utan traditionell nyckel för att döda motorn?

Jag var ut och provade en Suzuki Swift som var "keyless" för en tid sedan.
Där var det bara att trycka på en knapp för att starta/stänga av bilen. Om du glömde nyckeln någonstans märkte du det inte förrens du stängde av bilen och försökte starta den igen.. Så det hjälper inte att skicka nyckeln genom fönstret heller..
 
Som jag fattade så var det nån handikappkittad bil med gas och broms i ratten och det hade varit likadant fel ett par ggr innan, så antingen förarmisstag eller kablar som har fått isoleringen gnuggad, jag tror mer på det förstnämnda........
 
:rattlås

Kul att det är Renaultreklam precis under artikeln.

Händer ju inget med rattlåset förrän man tar ut nyckeln...? Stänger man bara av så kan man ju fortfarande styra.
Hur det är på nyare bilar utan nyckel vet jag iofs inte. De är säkert så säkra så de inte behöver rattlås :P
 
:rattlås

Kul att det är Renaultreklam precis under artikeln.

Om vägen är så rak att man kan köra 200 km/h så skulle jag nog kunna tänka mig att acceptera ett låst ratlås och köra rakt fram en stund med bägge fötterna pressande på bromsen.

Och andra sidan är väl neutralen/friläge ett bättre alternativ. Hellre en övervarvad motor än att möta Sankte Per i förtid.
 
stänger man av motorn är ju även servostyrningen och bromskraftsservon avstängd vilket kan bli lite jobbigt i vissa situationer. Vore alltså bättre att tar ut växeln tills man har lagom hastighet eller står still och sedan stänger av motorn.
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top