Garmin vet verkligen inte vad kunder är för något

• Thread starter Thread starter KGK
  • Start date Start date
Tiden gick men några kartor kom det inte

men det var policy så dom kunde inget göra.

Haha, så var policysnacket där igen.

Helt otroligt det har gått 2 veckor nu och jag har fortfarande inte fått de detaljer som saknades, Garmin måste vara ett tungrott företag....

Last edited:
Garmin har bra produkter men suger röv i övrigt. Att något skall gå smidigt är bara att glömma oavsett om det gäller saknade saker, trasiga saker eller support med kartor osv.

Usch...

Har för mig att sportmanship inte längre är generalagent utan det är något annat företag, kanske därför det tar extra tid ?

"Övertagande av Sportmanship innebär att företaget byter namn till Garmin Sweden AB och behåller sin företagsledning samt all personal inom försäljning, marknadsföring, kundsupport och eftermarknad. Totalt handlar det om 28 personer som nu fått en ny ägare."

Last edited:
Garmin har bra produkter men suger röv i övrigt. Att något skall gå smidigt är bara att glömma oavsett om det gäller saknade saker, trasiga saker eller support med kartor osv.

Usch...

Något måste ju vara snett där, hade jag inte kunnat fuska ihop grejer så hade jag inte kunnat använda GPSen, det sitter inte som det ska och behöver egentligen det som är tänkt att användas, är glad jag inte saknade några ännu mer vitala grejer eller att något var trasigt, verkar som det hade kunna bli en evighetshistoria då, som jag fattar det på ÅFen så har de haft svårt hitta någon som kan hjälpa dom samt fått fel saker, kul vara ÅF när det strular så, än värre vara kund....

De hade en konstig attityd till ett så enkelt problem i mitt fall, hur ska det då inte vara när det är mer strul än så på G....

Det kan ju vara så att personalen inte trivs där, de lät som papegojor(det går inte, det går inte, policy, policy)

Last edited:
Oavsett vad moderbolaget i något annat land säger, brukar väl sånt där lösas billigast och bäst på så sätt att generalagenten plundrar/kanibaliserar något de har i lager och sänder direkt till kunden.
Oavsett att det normalt ska gå genom inköpsstället...

Något måste ju vara snett där, hade jag inte kunnat fuska ihop grejer så hade jag inte kunnat använda GPSen, det sitter inte som det ska och behöver egentligen det som är tänkt att användas, är glad jag inte saknade några ännu mer vitala grejer eller att något var trasigt, verkar som det hade kunna bli en evighetshistoria då, som jag fattar det på ÅFen så har de haft svårt hitta någon som kan hjälpa dom samt fått fel saker, kul vara ÅF när det strular så, än värre vara kund....

De hade en konstig attityd till ett så enkelt problem i mitt fall, hur ska det då inte vara när det är mer strul än så på G....

Det kan ju vara så att personalen inte trivs där, de lät som papegojor(det går inte, det går inte, policy, policy)

Jag har varit på ÅF sidan av dramat och det var, som sagt, ingen rolig historia någon av gångerna.

De gånger jag varit kund har jag turligt nog klarat mig från missöden.

Synd att deras grejer är bra bara det vore lättare att låta bli att handla annars.

Jag har varit på ÅF sidan av dramat och det var, som sagt, ingen rolig historia någon av gångerna.

De gånger jag varit kund har jag turligt nog klarat mig från missöden.

Synd att deras grejer är bra bara det vore lättare att låta bli att handla annars.

Ifall de gör tekniskt bra grejer så är det sjukt att de inte får företaget att fungera i övrigt.

Är väl fullständigt logiskt att Garmin hänvisar till ÅF, det är ju själva idén med ÅF, för en importörs del.

Försök ringa till KGK och klaga på ett Bosch extralyse köpt på Mekonomen...

Såhär fungerar det och det står väl klart och tydligt, bara att klaga till de som fått pengar för att ta emot klagomål = ÅF.

För övrigt tror jag Garmin fortfarande är själva med finessen att du inte behöver skriva in ort, utan du får upp alla, tex björnstigen i sverige som du kan välja mellan.

Med en Tomtom är du körd om du inte vet om du är i Danderyd eller Djursholm.

( om detta inte ändrats, isf får ngn gärna berätta )

Last edited:
Försök ringa till KGK och klaga på ett Bosch extralyse köpt på Mekonomen...

Såhär fungerar det och det står väl klart och tydligt, bara att klaga till de som fått pengar för att ta emot klagomål = ÅF.

Näe det stämmer nog inte, KGK har förmodligen ingen serviceavdelning etc., Garmin i "Sverige" däremot har support till slutkund och en egen serviceavdelning(som jag fattat efter telefonmenyn och de jag talade med), det kan dock vara så att supporten är outsourcad eller liknande och de har färdiga formulär etc. för hur ärenden ska skötas och de får betalt per ärende, med andra ord de kan inte göra någonting som liknar serviceminded etc., jag har själv jobbat i olika "service"organisationer och vanligtvis hjälpte vi kunderna tills de var nöjda om än det var slutkund som "klagade".

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT