KGK
1200
Garmin vet verkligen inte vad serviceminded, kunden i centrum osv. är för något.
Jag köpte en Zumo 660, innehållet i ena förpackningen med monteringsdetaljer innehöll inte många saker som stämde med bruksanvisningen och övriga detaljer, det var fel skruvar, saknades saker osv.
Eftersom det inte var några större prylar så tyckte firman, logiskt, som sålt GPSen att jag skulle kolla med Garmin ifall de snabbt kunde skicka det som saknades så jag kunde få ihop grejerna då återförsäljaren inte hade fler på lager.
Jag ringde som föreslaget supporten på Garmin, de menade att det är återförsäljaren som måste ringa om detta, sen var de osäker på hur det skulle hanteras då produkten är så ny, firman som sålt den var stängd just då så jag ringde serviceavdelningen på Garmin då dom borde kunna lösa detta rimligen enkelt.
Jag förklarade för serviceteknikern att innehållet i ena monteringsatsen var fel och undrade ifall de kunde skicka det som saknades, det gick absolut inte utan att saker returnerades och massa annat krångel(hur man nu returnerar något som saknas...), det skulle gå flera dagar/veckor innan jag skulle få grejerna med andra ord, jag undrade om det verkligen inte gick att lösa på ett smidigare sätt, servicekillen började prata om företagspolicy, då tröttnade jag och bad att få tala med en chef då det går att lösa smidigare bara man vill, servicekillen sa att chefen bara kommer att upprepa samma sak om policyn.
Jag stod på mig och fick tala tala med en chef, jag förklarade läget och undrade om de kunde hjälpa mig, chefen upprepade policyn och att han adrig skulle kunna få igenom något annat = företaget är toppstyrt från USA?.
Det slutade med att firman som sålt den, plockade ihop prylarna jag saknade från diverse saker de hade hemma och skickade till mig, de försökte och lyckades lösa problemet för kunden, som man vanligtvis gör (jag har själv jobbat med kunder i diverse branscher så jag vet en del i ämnet....)
De hade en helt otrolig attityd på Garmin att de inte kunde lösa saker och inte kan hjälpa kunder som kommit i kläm, ungefär som ett band hakat upp sig "det går inte, det går inte"
Hade jag varit bekant med en chef på Garmin så hade jag tagit honom ordentligt i örat.
Jag köpte en Zumo 660, innehållet i ena förpackningen med monteringsdetaljer innehöll inte många saker som stämde med bruksanvisningen och övriga detaljer, det var fel skruvar, saknades saker osv.
Eftersom det inte var några större prylar så tyckte firman, logiskt, som sålt GPSen att jag skulle kolla med Garmin ifall de snabbt kunde skicka det som saknades så jag kunde få ihop grejerna då återförsäljaren inte hade fler på lager.
Jag ringde som föreslaget supporten på Garmin, de menade att det är återförsäljaren som måste ringa om detta, sen var de osäker på hur det skulle hanteras då produkten är så ny, firman som sålt den var stängd just då så jag ringde serviceavdelningen på Garmin då dom borde kunna lösa detta rimligen enkelt.
Jag förklarade för serviceteknikern att innehållet i ena monteringsatsen var fel och undrade ifall de kunde skicka det som saknades, det gick absolut inte utan att saker returnerades och massa annat krångel(hur man nu returnerar något som saknas...), det skulle gå flera dagar/veckor innan jag skulle få grejerna med andra ord, jag undrade om det verkligen inte gick att lösa på ett smidigare sätt, servicekillen började prata om företagspolicy, då tröttnade jag och bad att få tala med en chef då det går att lösa smidigare bara man vill, servicekillen sa att chefen bara kommer att upprepa samma sak om policyn.
Jag stod på mig och fick tala tala med en chef, jag förklarade läget och undrade om de kunde hjälpa mig, chefen upprepade policyn och att han adrig skulle kunna få igenom något annat = företaget är toppstyrt från USA?.
Det slutade med att firman som sålt den, plockade ihop prylarna jag saknade från diverse saker de hade hemma och skickade till mig, de försökte och lyckades lösa problemet för kunden, som man vanligtvis gör (jag har själv jobbat med kunder i diverse branscher så jag vet en del i ämnet....)
De hade en helt otrolig attityd på Garmin att de inte kunde lösa saker och inte kan hjälpa kunder som kommit i kläm, ungefär som ett band hakat upp sig "det går inte, det går inte"
Hade jag varit bekant med en chef på Garmin så hade jag tagit honom ordentligt i örat.

Last edited: