Garmin Quest 2

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Jag funderar på att köpa mig en Garmin Quest 2 då den verkar vara en väldigt fiffig apparat och halva priset mot hemma.

Men problemet med den är ju att den är fullmatad med kartor över nordamerika och det är väl inte helt praktiskt när man väl kommer hem.

Dels undrar jag.. Är det någon som har erfarenhet av denna apparat och om det går att få tag på "fulkartor" och om de isf funkar?

Skaffa en sony NVX-P1 istället så får du en liknande maskin med karta över sverige + hela europa samt med menyer på svenska och med en svensk "ruttguide-röst". 220v+12v.
satnav_shot02_im.jpg

ca. 7500:-

http://www.sony.se/view/ShowProduct..._SE&pageType=Overview&category=ICM+Navigation

Last edited:
Aha, jag har varit där... KÖP ALDRIG NÅGONSIN NÅGONTING FRÅN GARMIN :mad:

Jag köpte en Garmin Quest i USA, då jag var på semester där. Frågade killen om jag kunde köpa kartor till Europa, "jaja, ingen problem"... Men nej.

Du kan INTE köpa en Europa-karta i Europa - endast i USA! Garmin vill inte sälja dom här, varfor kan dom inte säga, men du får pröva att beställa från något ställa i USA. Jag hittade ingen som villa skicka karten till Europa, så i slutet fik jag min amerikanska familj att köpa en Europa-kart och skicka till mig, tog väl en månad där jag inte kunde använda min GPS.

När jag väl har karten funkar det endast så-där. Om jag zoomer mer ut än 5 km, går den på amerikanska basemap, dvs. Europa är én stor fyrkant utan någon detaljer. Och amerikanska versionen har endast 128 MB RAM mot 256 i Europa. Och och och. Värsta var doch deras kundservice, som sa åt mig att slänga GPS'en om jag inte kunde hitta någon som villa skicka ett kart till Europa - det var inte deras problem :kocko

Garmins garanti är också helt galet - kostar 1.500 kr att oavset vad problemet är - om antennen behöver ny skruv: 1.500 spänn.

Och ja, karten kostade väl 2.400 danska kroner - så i slutet betalade jag mer än om jag hade köpt skiten hemma. Och den funkar fortfarande inte bra.

KÖP INTE GARMIN, DOM TYCKER DERAS KUNDER ÄR IDIOTER.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8