garmin 60csx till mc?

StorBjärn

Thunder The Savior
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
Ducati Monster S2R
Har en garmin 60csx som jag använder under jakten.
Undrar om man kan köpa vägkartor och använda den som vanlig gps i trafiken?
Vet att endurofolket brukar använda en sådan men tror att du kör med samma kartasystem som jag har alltså friluftskartan.

60-serien funkar utmärkt på hoj. Den tar alla kartor.
Bra fäste finner du på touratech.se, men det kostar en slant.

Funkar prima. Jag kör både Friluftskartan PRO och City Navigator 2008 i min.

Kör detta fäste:
file_46544da8afd48.JPG

härligt! vad
kostar en "city" karta? hur stort täcker den? europa? norden? hade tänkt åka över till Norge i sommar.
kanske finns att ladda ner kartor? gratis? ;)

Var inte billiga fästen... måste ju gå att få billigare?

härligt! vad
kostar en "city" karta? hur stort täcker den? europa? norden? hade tänkt åka över till Norge i sommar.
kanske finns att ladda ner kartor? gratis? ;)

Var inte billiga fästen... måste ju gå att få billigare?

CN Europa täcker.. Ja, Europa. Visst finns det kartor "gratis" men det kan vara ett satans meck att få det att lira.

Billigare? Ja. Bättre? Knappast.

En kompis till mig har laddat ner kartor till sin garmin från en piratbuktsida. Det var rätt krångligt att få det hela att funka men jag... jag menade så klart min kompis :angel , hittade instruktioner på ett forum med mer suspekt innehåll. Prova att googla så skall du finna! Nu funkar min, jag menar hans.., GPS klockrent med alla kartor i hela Europa.

En kompis till mig har laddat ner kartor till sin garmin från en piratbuktsida. Det var rätt krångligt att få det hela att funka men jag... jag menade så klart min kompis :angel , hittade instruktioner på ett forum med mer suspekt innehåll. Prova att googla så skall du finna! Nu funkar min, jag menar hans.., GPS klockrent med alla kartor i hela Europa.

Jag känner också honom. :näsblod Din kompis alltså.

Edit: Verkar finnas en hel del på den butiken... men man vet ju inte vilken som är den rätta att beställa? vissa är på 1gig och andra på 3?
Hur har ni löst det med fäste? kör alla med metallfästet på bilden ovan?
Tyckte det var i saftigaste priset då man inte kommer använda det varje dag direkt. Hur enkelt är det att fixa fram ström för att kunna ladda gps:en medans man kör?

Last edited:
Edit: Verkar finnas en hel del på den butiken... men man vet ju inte vilken som är den rätta att beställa? vissa är på 1gig och andra på 3?
Hur har ni löst det med fäste? kör alla med metallfästet på bilden ovan?
Tyckte det var i saftigaste priset då man inte kommer använda det varje dag direkt. Hur enkelt är det att fixa fram ström för att kunna ladda gps:en medans man kör?

Touratechs fäste kostar en bra slant, som alla deras produkter gör, men är förbannat gediget. Stötdämpat, sitter bra och finns även att få som låsbart. Nackdelen är att det är rätt stort men det blir ju det när man ska fästa en GPS som inte är gjord för att fästas. :näsblod

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg