Gardner byter till Superbike-VM

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Yamaha skriver att de har rekryterat honom för säsongen 2023. Trist och oväntat, tycker jag, att han fick en enda säsong i MotoGP, efter mästerskapsseger i Moto2 säsongen 2021. Dessförinnan imponerande kämpande och presterande på undermåligt material i samma serie. Hoppas att han återkommer till MotoGP 2024, eller vad tycker ni?
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2022-09-15 kl. 13.32.38.png
    Skärmavbild 2022-09-15 kl. 13.32.38.png
    405.8 KB · Visningar: 16

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Har någon gått från GP-racing till Superbike-VM, blivit mästare där och sedan återkommit till GP-racing och varit skapligt framgångsrik där? Inte vad jag vet.
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Har någon gått från GP-racing till Superbike-VM, blivit mästare där och sedan återkommit till GP-racing och varit skapligt framgångsrik där? Inte vad jag vet.

Troy Bayliss har väl gjort exakt det, körde ett race runt 2006 i MotoGP och vann den tävlingen.
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Troy Bayliss har väl gjort exakt det, körde ett race runt 2006 i MotoGP och vann den tävlingen.
Det stämmer. Men ”återkom” han till MotoGP? Han gjorde ett (1) inhopp, som han mycket riktigt (och imponerande) vann, för att sedan direkt återgå till Superbike, där han avslutade sin karriär två år senare (som mästare). Men han är kanske ändå det enda/bästa exemplet.
 
Last edited:

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Förra året gjorde som bekant Lecuona samma resa. Både han och Gardner är väldigt unga så kanske nån av dom lyckas bryta trenden framöver.
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Det stämmer. Men ”återkom” han till MotoGP? Han gjorde ett (1) inhopp, som han mycket riktigt (och imponerande) vann, för att sedan direkt återgå till Superbike, där han avslutade sin karriär två år senare (som mästare). Men han är kanske ändå det enda/bästa exemplet.
Som jag minns gjorde han bara ett inhopp och det var ju ett skapligt framgångsrikt inhopp?
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag kan bara önska Gardner lycka till i Superbike-VM ! :)
Gissar Gardner valde det bästa erbjudandet.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top