garderob idioter!

prise

Junkie
Gick med
25 May 2004
Hoj
Gult ljudmonster!
Hallå!

Skriver förvisso detta inlägg med en tämligen hög promille i mig och vet att man egentligen inte bör göra det men måste bara få det ur mig!

Var på studentfest ikväll på en ö utanför stan (elba festen, västerås) lämnade in min jacka till garderoben och betalade 20kr för att de skulle hålla reda på den under kvällen. När jag kommer tillbaks sen för att hämta ut den har de tappat bort jackan. Jag var själv inne i garderoben och tittade runt och den fannsi nte där längre! var inte bara mig det hände utan hände många på grund av dålig planering.

Frågan: Är restuarangen ersättningskylldiga? jag har trotts allt betalat för att de ska hålla reda på jackan samt det stod inga skyltar om att det var på egen risk! Är en jacka värd 1500kr så känns ganska skit om jag inte får ut några pengar i ersättning...

prise skrev:
Hallå!

Skriver förvisso detta inlägg med en tämligen hög promille i mig och vet att man egentligen inte bör göra det men måste bara få det ur mig!

Var på studentfest ikväll på en ö utanför stan (elba festen, västerås) lämnade in min jacka till garderoben och betalade 20kr för att de skulle hålla reda på den under kvällen. När jag kommer tillbaks sen för att hämta ut den har de tappat bort jackan. Jag var själv inne i garderoben och tittade runt och den fannsi nte där längre! var inte bara mig det hände utan hände många på grund av dålig planering.

Frågan: Är restuarangen ersättningskylldiga? jag har trotts allt betalat för att de ska hålla reda på jackan samt det stod inga skyltar om att det var på egen risk! Är en jacka värd 1500kr så känns ganska skit om jag inte får ut några pengar i ersättning...
Du ska nog ringa dem idag och säga som det är. Annars kan man nog koppla in polis eller så.

Bart skrev:
Klart du ska ha pengar för jackan!

Mmm, står det inget om att de inte tar ansvar för inlämnade föremål så borde det gå. Oftast har de gömt en sån skylt någonstans.

Summa summarum så ger jag fan i att ta på mig jackor jag är rädd om när jag går ut. Surt. Kan inte tänka mig att det är likadant någonstans utanför Svea rikes gränser att folk accepterar att för det första tvingas ta av sig jackan och betala för det för att komma in och att de sedan inte tar något som helst ansvar för att inte ge ens jacka till någon annan eller få den stulen. Vi är så jävla flata.

Någon som har sett det utomlands?

Det svåra är väl att bevisa att det är garderobspersonalen som har slarvat bort jackan.
Hade du kvar brickan eller vad dom har för system där du va så är det ju ganska märkligt att jackan försvunnit.
När jackor försvinner där jag jobbar så brukar vi rekommendera att vedebörande går till polisen och gör en stöldanmälan på jackan/väskan.
Tycker även att du ska göra det.

I detta fall gäller konsumenttjänstlagen. Du har betalat för en tjänst som de inte har utfört på rätt sätt. :rolleyes: Lagen är i huvudsak tvingande, vilket innebär att de inte kan avtala bort vilkor som är till nackdel för konsumenten. Med andra ord så gäller inte deras skylt, där de skriver att de inte tar ansvar för inlämnade föremål (men det vet ju inte de flesta om). Dock kan de undanta lösa föremål.

Ta dig ett snack med dem, i nyktert tillstånd, så hoppas jag att det ska lösa sig.
:)

Ahlstrom skrev:
I detta fall gäller konsumenttjänstlagen. Du har betalat för en tjänst som de inte har utfört på rätt sätt. :rolleyes: Lagen är i huvudsak tvingande, vilket innebär att de inte kan avtala bort vilkor som är till nackdel för konsumenten. Med andra ord så gäller inte deras skylt, där de skriver att de inte tar ansvar för inlämnade föremål (men det vet ju inte de flesta om). Dock kan de undanta lösa föremål.

Ta dig ett snack med dem, i nyktert tillstånd, så hoppas jag att det ska lösa sig.
:)
Ahlstrom har helt rätt! Har själv en kompis som fick sin väska "borttappad" i garderoben. De hade en sån där skylt "Vi tar inte ansvar...bla bla...", men eftersom hon hade betalat för tjänsten så gäller som sagt inte såna skyltar. Hon fick pengar fär väska och innehåll, som i detta fallet var både en mobil och en cd-spelare.

Annat är det med obetalda garderober, där är det självklart på egen risk...

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt