garanti??

UrbanTiger skrev:
Kan dom inte fixa felet så får dom väl köpa tillbaka hojen eller ge dig en ny.
Fast dom kommer att lugga dig rejält för värdeminskningen.

Vad har dom sagt att det är för fel ?

de vet dom inte... tryck på länken!!

Micke vi har ju snackat per PM om detta jag tycker du ska ringa KGK i Sthlm och snacka med högsta hönset och se till att dom köper tillbaka hojen i värsta fall får du hota dom med en stämning om dom inte köper in hojen eller
byter och ger dig en ny hoj.....

Det är inte normalt när hojen vibrerar som din gör utan det måste vara nå i maskinen som gör detta fenomen....

Tänkte mycket på vibrationer när jag var ut i går och körde med min och jag har absolut inga vibrationer vid något varvtal...

Hoppas att det löser sig för dig till det bästa och stå på dig mot KGK annars kommer du ingen vart....

GSX-R Micke skrev:
de vet dom inte... tryck på länken!!

Crille skrev:
Micke vi har ju snackat per PM om detta jag tycker du ska ringa KGK i Sthlm och snacka med högsta hönset och se till att dom köper tillbaka hojen i värsta fall får du hota dom med en stämning om dom inte köper in hojen eller
byter och ger dig en ny hoj.....

Det är inte normalt när hojen vibrerar som din gör utan det måste vara nå i maskinen som gör detta fenomen....

Tänkte mycket på vibrationer när jag var ut i går och körde med min och jag har absolut inga vibrationer vid något varvtal...

Hoppas att det löser sig för dig till det bästa och stå på dig mot KGK annars kommer du ingen vart....

ja å kompisen har skickat pm till dom flesta som vi sett har en -03 å ställt samma fråga men de e bara jag som har detta irriterande problemet... har haft inne den 2 gånger nu å han får inte bort de å säger att de e ingen fara å köra för allt ska va ok men hur kul e de om de händer nått med en utgång som man inte vill va med om å får ta allt på sin försäkring pga att dom inte hittar felet!! kollade på masterbike testet nu å de ska finnas nån balansaxel som minskar vibrationerna... kanske e den som e kass...

nu har ja hämtat hojen... prata me kgk idag å dom satt att ja skulle prata me återförsäljaren å återförsäljaren vet inte vad vi ska hitta på längre... dom verkar inte direkt sugna på å ta tillbaka "rishögen"

GSX-R Micke skrev:
nu har ja hämtat hojen... prata me kgk idag å dom satt att ja skulle prata me återförsäljaren å återförsäljaren vet inte vad vi ska hitta på längre... dom verkar inte direkt sugna på å ta tillbaka "rishögen"

om dom är sugen eller INTE ??? det skulle jag SKITA i :mad:

skulle ringa högsta hönset på suzuki och prata med dem där... :yoparty

ta och lär dig japanska det kan underlätta *retas*

nee hoppas att det löser sig...

Sedan en fråga :3freak har man alltid ca 5 års garanti på hojen ??

eller beror det på vilken åf man köpt hojen av ???

WoX :banana

GSX-R Micke skrev:
dom verkar inte direkt sugna på å ta tillbaka "rishögen"
Det är ovidkommande vad de är sugna på eller inte sugna på. De har fått tillfälle att åtgärda felet men inte lyckats. Nu återstår bara att kompensera dig. Eftersom felet är så allvarligt skall du antingen ha dina pengar tillbaka eller få en annan, likvärdig och felfri, motorcykel - och det skall ske inom rimlig tid, dvs borde redan vart gjort. Det är din lagliga rätt. Kräv också kompensation för den tid du inte kunnat köra med den.

Wox: femårsgarantin införde suzuki år 2003.

N kan ju jag inte köplagen så där värst bra, men säljaren har rätt att försöka fixa felet 4 ggr, lyckas dom inte med det så SKA du ha pengar eller en annan MC 'tror jag*

Går inte detta så kontakta ARN eller konsument ombudsmannen på erat stadskontor om dom nu sitter där förstås, dom hjälper dig mer än väl & gratis är det oxå, dessa två ombud gillar faktiskt att sätta dit säljare. Ta med dig alla papper ang reparationer om du nu har fått nå/om du har skrivit nå brev till nån mm

Stå på dig

dom e rätt dumma i borås... "du får väl köra med hojen å se om de blir värre" då sa ja att ja kan typ köra 3 mil sen så har ja ont i fötter å händer!! får väl ringa kgk igen!!

Men hallå hur svårt ska det va och åtgärda????? Byt balansaxel, koppling, vev och bara byt byt byt så ska nog vem som hellst få ordning på din hoj. Alt nr 2 byta motor till en ny.

Jäkla oljefilter bytare är vad märkesverkstäder är idag både vad gäller bilar och hojar. Nä dyra pengar i service ska dom ha men allt dom klarar av är att byta filter. Det finns undantag men dom är sällsynta. :mad:

R1 Uffe skrev:
N kan ju jag inte köplagen så där värst bra, men säljaren har rätt att försöka fixa felet 4 ggr, lyckas dom inte med det så SKA du ha pengar eller en annan MC 'tror jag*

Går inte detta så kontakta ARN eller konsument ombudsmannen på erat stadskontor om dom nu sitter där förstås, dom hjälper dig mer än väl & gratis är det oxå, dessa två ombud gillar faktiskt att sätta dit säljare. Ta med dig alla papper ang reparationer om du nu har fått nå/om du har skrivit nå brev till nån mm

Stå på dig

3 forsok, varav 1 ar leveransen. Sa efter 2 misslyckade rep.forsok ar det slutlekt.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra