Garanti vid import?

Tobbe.P

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2003
Hoj
.
Jag är lite sugen på en r6a till våren och har då noterat att de tyskimporterade hojarna är snäppet billigare än de sv.sålda. min fråga är då den hur ligger det till med garantin på en hoj som är tyskimporterad? har hört att det är 5 år på en sv.såld men bara 2 år på en tyskimport. Är det någon som kan förklara?

Yamaha har väl inte 5 års garanti på sina hojar.. inte -02 o äldre iaf.. vet inte hur det ser ut på -03orna..

Sen kan det, eller har väl varit lite si så där med att få garantiåtgärder utförda i sverige om det är en tyskimport. Vet inte om det blivit bättre med det på sista tiden.

Yamaha har något som kallas all europe warranty (tror jag). Den gäller i ett antal utvalda europaländer oberoende av var hojen är köpt...

men att yamaha har 5 år är bull... det har bara honda och suzuki... :fakta 2 år i hela europa...

//jaG

Tobbe.P skrev:
Jag är lite sugen på en r6a till våren och har då noterat att de tyskimporterade hojarna är snäppet billigare än de sv.sålda. min fråga är då den hur ligger det till med garantin på en hoj som är tyskimporterad? har hört att det är 5 år på en sv.såld men bara 2 år på en tyskimport. Är det någon som kan förklara?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg