garanti på en ktm

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
*
Jag undrar bara hur lång garanti man har på en KTM 660 smc -05:a.
Den är köpt datum 060215, ( hos en mc handlare, "ny" )
En ktm handlare påstod att det bara var 6 månader.kan det stämma??jag hra för mig 2 år i alla fall..

men om det nu är 6 månader så har jag väll garanti kvar på den efter som den är inhaldlad den 060215. eller hur?för det räknas väll från den dagen man köper den va, Å inte från tillverkningsdatum.?

Finns alltid garanti på produkter som säljs i Sverige. Gör ni en reklamation inom sex månader, ser detta som att "felet" fanns vid leverans. Har det gått längre tid än sex månader har NI bevisbördan på att visa att felet fanns vid leverans. Dessutom är det förlängt från två år till 3 år vissa enstakafall även fem år.

E22 skrev:
2237817 Köpt 060215

Räkna sex månader framåt dvs 060815, efter detta datum har du bevisbördan om fel uppstår och du vill reklamera...

På en KTM har man inte ngr garantier :)
Tänk om alla som hade problem med sina baknav, ramlager,styrhuvuden, avgasystem(2-takt) stötdämpare(alla) skulle göra reklamationer? då skulle de ju få slå igen.
Enligt Peter Hansson(reklamationsansvarig KTM) finns inga problem med ovannämda, men en dag på banan visar tydligt att det finns...
Är ändå glad att man kör KTM(gillar att mecka)

Enfield skrev:
2238069 På en KTM har man inte ngr garantier :)
Tänk om alla som hade problem med sina baknav, ramlager,styrhuvuden, avgasystem(2-takt) stötdämpare(alla) skulle göra reklamationer? då skulle de ju få slå igen.
Enligt Peter Hansson(reklamationsansvarig KTM) finns inga problem med ovannämda, men en dag på banan visar tydligt att det finns...

Fakta - Tack!

Jag har fått produkter på garanti, då jag även körde KTM 525 EXC dvs racemaskin sist fick jag en ny dakdämpare min förre gick av.
Samt det där med styrkronorna som sprack var ett produktionsfel, samtliga som har reklamerat har fått nya kronor...

Enfield skrev:
2238069 På en KTM har man inte ngr garantier :)

Du har 6 månaders garanti på en KTM 660 och 2 år på en 640. Jag har fått en rasad koppling på garantin iaf.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT