Garanti på batterier???

• Thread starter Thread starter K.L
  • Start date Start date

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
Gäller mc garantin även batteriet?

Säg att jag köper en 2år gammal begagnad mc med garanti från en auktoriserad handlare innan säsongen sparkat igång... Och sen när jag ska börja gasa så är batteriet kass även fast man underhållsladdat med ctek laddare...

Har man rätt att få ett nytt batteri då???

Har en polare som fick svaret att garantin inte innefattar batteriet ens på nya hojar... Lät ju skumt:va

Last edited:
Gäller mc garantin även batteriet?

Säg att jag köper en 2år gammal begagnad mc med garanti från en auktoriserad handlare innan säsongen sparkat igång... Och sen när jag ska börja gasa så är batteriet kass även fast man underhållsladdat med ctek laddare...

Har man rätt att få ett nytt batteri då???

Har en polare som fick svaret att garantin inte innefattar batteriet ens på nya hojar... Lät ju skumt:va
personligen skulle jag aldrig orka driva en sådan process, vem fel är det osv, tillverkare eller leverantör bla bla bla. Handla ett biltema-batteri för 2-300 spänn. Funkar kanon, har alltid kört med biltema-batteri och det funkar klockrent, tom bättre än många org batterier eller märkesbatterier, och dom har jag aldrig ens behövt underhållsladda.

:tummenupp

personligen skulle jag aldrig orka driva en sådan process, vem fel är det osv, tillverkare eller leverantör bla bla bla. Handla ett biltema-batteri för 2-300 spänn. Funkar kanon, har alltid kört med biltema-batteri och det funkar klockrent, tom bättre än många org batterier eller märkesbatterier, och dom har jag aldrig ens behövt underhållsladda.

:tummenupp

Jag tycker iaf att köper man en hoj med garanti så borde den ju gå att använda utan att börja handla grejer innan man ens fått igång den...

Nyheter
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Back