5 års Non-Stop Garanti är en frivillig utökning (för de som har köpt sin mc av oss och väljer att göra service hos oss) av fabriksgarantin som den svenska generalagenten står för. Jag har sålt mc i 22 år på företaget jag är mycket stolt över och är huvudägare på sedan -99 har under denna tiden sedan -91 levererat ca 16.500st hojar och annledningen att vi böjade utöka garantierna från 1/1 2000 är att våra kunder som köper hoj och service hos oss inte ska stå utan hoj vid tekniska fel.
Du som kund får hojen felsökt och lagad gratis MEN med den "vanliga" fabriksgarantin som du har på alla "svensksålda" står du ändå utan hoj när vädret är som finast, du och polarna ska på semester... Jag har kunder som åkt på fri låne mc nästan 500 mil helt gratis, inte varit utan hoj en enda timme. De valde oss som leverantör på mc och gjorde service hos oss.
Jag har haft leveranstider på upp till 3 månader på reservdelar flera gånger. Ni kan ju gissa vilkna månader det händer i..... NON-STOP GARANTI tar inte bort "fabriksgarantin" den har du alltid oavsett var du gör service !!!!
http://www.biketrollhattan.se/pages.php?pages_id=145
Ang garanti tid: Det som står i garantibeviset gäller, brukar räknas från första dag i trafik beroende på fabrikat.
Skulle vi lova 5år så är det 5år skulle jag lova 10år så kan jag göra det med, men då får vi själva ta hela kostnaden efter att "fabriksgarantin" har gått ut.
Annledningen på Busan var att den var hemköpt som demo men ej körd, KGK ställer normalt på demo i trafik vid lev till oss.
För er som har mer funderingar ang Fabriksgaranti, NON-STOP GARANTI, påstälda eller inte, visa reg-skylt på foto, eller något annat så finns jag på 0520-488037 eller 031-389 28 05
jerker@biktrollhattan.se
M.v.h Jerker Axelsson VD