garanti eller inte...

• Thread starter Thread starter ritchi
  • Start date Start date

ritchi

Guest
hejj.. jag köpte en hojj för 3 veckor sedan av en MC firma då dem sa att dom gått igenom motorn och allt.
nu va jag ute å åkte igår måndag då den plötsligt la av och sedan har ja inte fått igång den igen..ett lite typ skramlande ljud när man trycker ner kicken...det är en ktm 620 -95 med motardhjul vet inte vad den räknas som då när den säljes....men har man non garanti eller något annat som kan hjälpa så man inte bara skrotar en hel del pengar...inge namn på firmor väll ja lämna en.. finns de non annan firma som har hand om lagar å så man kan ringa och fråga??

MCfirmor lämnar väl garanti? Ring firman och prata med dem.

varudeklaration menas de att de inte är nå garanti eller något..??

Last edited:
minibiffen skrev:
hejj.. jag köpte en hojj för 3 veckor sedan av en MC firma då dem sa att dom gått igenom motorn och allt.
nu va jag ute å åkte igår måndag då den plötsligt la av och sedan har ja inte fått igång den igen..ett lite typ skramlande ljud när man trycker ner kicken...det är en ktm 620 -95 med motardhjul vet inte vad den räknas som då när den säljes....men har man non garanti eller något annat som kan hjälpa så man inte bara skrotar en hel del pengar...inge namn på firmor väll ja lämna en.. finns de non annan firma som har hand om lagar å så man kan ringa och fråga??

Konsumentköplagen är jobbig för säljaren, har de sagt att motorn är genomgången och den pajar 3 veckor senare får de svårt att komma undan. Om det inte är normalt att KTM 620 -95 håller ca 3 veckor efter en genomgång, men det tror jag väl ändå inte ? :D

vad menar du med rad 4??? '
hur länge räcker konsumentlagen??

minibiffen skrev:
vad menar du med rad 4??? '
hur länge räcker konsumentlagen??

KKL gäller 2 år på allt man köper från näringsidkare, även begagnade saker. Men det är ingen garanti, dess skydd bygger på vad en normal kund förväntar sig av produkten. Begagnade grejer är således svårare att bedöma, en 10 år gammal hoj kan ju ha slitits ned både här och var.
Dock, 3 veckor livslängd efter en genomgång skall väl stånkan ändå klara av i normalfallet.

Men du vet inte vad som är fel, det kan ju vara en småsak ?

okok.... ska åka å kolla på de nogare men nåra cross killar va me å kolla på den om dom börja nästan gråta om du förstår :huvet

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt