Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
dim skrev:Kan ngn "expert" redovisa tekniken, ingen lutning, långsamt som f.n, bakbroms eller.....kör tydligen för fort och lutar för mkt..tycker det går jättelångsamt...![]()
gärna utförlig beskrivning (bmw 850 R)
dim skrev:Kan ngn "expert" redovisa tekniken, ingen lutning, långsamt som f.n, bakbroms eller.....kör tydligen för fort och lutar för mkt..tycker det går jättelångsamt...![]()
Ett ord.Froven skrev:(hm, ett eller två ord...)
Visst är det lockande att kolla på strecken. Men det finns en ordfras som tyvärr är sann: "man kommer dit man tittar". Tittar man på ett potthål hamnar man i det. Tittar man på strecken hamnar man där. Strunta i strecken och fokusera på vad som är viktigt. Lyckas du vända runt med styret mot styrstoppet löser det sig av sig självt, då kommer du innanför strecken.ebbaklasa skrev:jag kunde Omöjligt lära mig svängen utan att titta ner i marken o kolla på strecket man skulle vända inom![]()
schang skrev:Visst är det lockande att kolla på strecken. Men det finns en ordfras som tyvärr är sann: "man kommer dit man tittar". Tittar man på ett potthål hamnar man i det. Tittar man på strecken hamnar man där. Strunta i strecken och fokusera på vad som är viktigt. Lyckas du vända runt med styret mot styrstoppet löser det sig av sig självt, då kommer du innanför strecken.
så kör jag men blev helatiden tillsagd om att det inte var tillåtet att gå på dragläge samtidigt som man höll in fotbromsen..Dragon skrev:Koplingen halvt indragen, "lek" med gasen och håll emot med fotbromsen.
Å just det ändra din sitt ställning så att du är vänd åt det hållet du skall svänga.
2fast4hjo skrev:Har hört rykten om att man ska ta bort garagevändningen nästa år, någon som vet om detta är sant![]()
Då tappar du i koordinationen mellan gas, koppling och broms, vilket hela övningen faktiskt syftar till att kolla. Att man sedan klämt in övningen i ett "garage" är inte helt lyckat. Det är bl.a. därför den tas bort och ersätts av ett annat prov, tror jag.wdac skrev:så kör jag men blev helatiden tillsagd om att det inte var tillåtet att gå på dragläge samtidigt som man höll in fotbromsen..
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten