Garageuppdatering GSX-R600

Magoozi

Lärare om fyra dyra år!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
GSX-R 600
Nu är det på tiden att jag slänger upp lite bilder med vad jag har sysslat med den senaste tiden. Efter en liten nätt vurpa i somras så kände jag att det var dags för en liten renovering. Hojen klarade sig förvånansvärt bra i vurpan, enbart lite skrap på vänstersidan. Tank och andra vitala (läs dyra) delar klarade sig oskadda.

Min tanke var ett tag att strunta i det kosmetiska, men vän av pedantism som man är så fick det bli en liten uppryckning.

Det här är vad som ska/ skulle göras. Yeah!

*lacka om samtliga kåpor i originalfärger, förutom tanken som är i felfritt skick.
*fixa någon typ av undertail, rensa upp baken med andra ord.
*nya bromsbelägg fram.
*nya däck, Pilot road.
*allmänt putsande.
*miniskylt.

Det går sakteliga framåt, har i dagarna grundat och sprutspacklat kåpor, och monterat undertail. Undertailen blev en billig en från s-racing. Passformen var helt ok, lite täljande och donande, men det blev bra. Valde en variant som gjorde att jag kunde behålla originalbaklampan för besiktning och sådant.

Om ni undrar varför det står ett partytält i garaget så kan jag förklara att det är en ytterst enkel sprutbox. Jag är inte sugen att maskera allt i garaget från det lömska sprutdammet. Måtte hin håle själv förpassa sprutdamm till sina hemtrakter.
Men med 300 välinvesterade kronor på ett partytält från biltema är problemet hyffsat löst.

På vägen har jag även investerat i ett par nya handtagsgummin från renthal. Ser rejsigt ut om inget annat. Köpte även ett par kraschpuckar från nickes.nu

Dekaler kom från malta i går, från X-tremedecals.com. Kan rekommendera denna firman skarpt, hade min grejer på fem dagar ungefär. 350:- ink frakt slutade notan på.

Kan vara ett litet helvet att försöka fixa bildtexter till bilderna så ni får lista ut själva hur det ska vara.

Mycket text blev det. Pallar ni läsa?

Ja visst ja! Passade på att skaffa mig ett nytt skinnställ när jag ändå var i shopping tagen.

Håll till godo!

Bifogat

• extrememakeover 009.jpg
    extrememakeover 009.jpg
    26.3 KB · Visningar: 142
  • extrememakeover 011.jpg
    extrememakeover 011.jpg
    40.7 KB · Visningar: 134
  • extrememakeover 010.jpg
    extrememakeover 010.jpg
    41 KB · Visningar: 117
  • extrememakeover 012.jpg
    extrememakeover 012.jpg
    35.6 KB · Visningar: 125
  • extrememakeover 013.jpg
    extrememakeover 013.jpg
    43.4 KB · Visningar: 199
  • extrememakeover 014.jpg
    extrememakeover 014.jpg
    40.3 KB · Visningar: 101
Osså de sista bilderna.

Bifogat

• extrememakeover 017.jpg
    extrememakeover 017.jpg
    34.6 KB · Visningar: 113
  • extrememakeover 016.jpg
    extrememakeover 016.jpg
    19.1 KB · Visningar: 115
  • extrememakeover 015.jpg
    extrememakeover 015.jpg
    38.5 KB · Visningar: 123
  • extrememakeover 019.jpg
    extrememakeover 019.jpg
    31.9 KB · Visningar: 140
  • extrememakeover 020.jpg
    extrememakeover 020.jpg
    31.6 KB · Visningar: 88
  • extrememakeover 021.jpg
    extrememakeover 021.jpg
    29.5 KB · Visningar: 92
fasen magoozi, ser bra ut än sålänge =)
Får jag anlita dig till mina kåpor ? =)

Frågar du mig som också är hobbylackerare så bör du nog ha ett utsug längs med golvet iaf i tältet,annars har du snart dammet i dina kåpor.

Det blir mycket damm i det lilla utrymmet.

Lägger upp ett par bilder på min skapelse.

Längst ner till vänster på första bilden så ser du utsugsglipan längs med golvet.

På Bild 2 ser du var luften kommer in.

Bifogat

• Matt 003 (Large).jpg
    Matt 003 (Large).jpg
    66.6 KB · Visningar: 198
  • Matt 004 (Large).jpg
    Matt 004 (Large).jpg
    64.7 KB · Visningar: 182
Last edited:
Snyggt jobbat! Sitter i samma sitts med samma hojj :3freak
Får väl ta och lägga upp en byggtråd jag med snart. :)

Långa farbron skrev:
Frågar du mig som också är hobbylackerare så bör du nog ha ett utsug längs med golvet iaf i tältet,annars har du snart dammet i dina kåpor.

Det blir mycket damm i det lilla utrymmet.

Lägger upp ett par bilder på min skapelse.

Längst ner till vänster på första bilden så ser du utsugsglipan längs med golvet.

På Bild 2 ser du var luften kommer in.

Din ser ju betydligt proffsigare ut... Jag har ett utsug, men har hängt detta i taket. Få fundera på det där med att ha ett ustsug på golvet med. Tack för tipset!

Magoozi skrev:
Din ser ju betydligt proffsigare ut... Jag har ett utsug, men har hängt detta i taket. Få fundera på det där med att ha ett ustsug på golvet med. Tack för tipset!

Jag har bara ett utsug ,i taket har jag en annan fläkt som skickar in luft genom filtrena som trycker ner dammet och sedan har jag utsuget vid golvet.

Nu vet jag iofs inte vad du har för fläkt men,sätt det längs med golvet ändå,annars får du problem med att det inte "orkar" lyfta dammet och det trilla ner igen,dessutom får du hjälp av dragningskraften som drar det nedåt,sen brukar man oftast lacka "nedåt" så allt damm skall ändå gå den vägen.

:)

har oxå börjat lite på den nya..... :yoparty

Bifogat

• DSCN3480.JPG
    DSCN3480.JPG
    20.4 KB · Visningar: 122
Roligt att se att du väckte dig själv ur den där jävla "jag tror jag kör som det är"-fasen du var inne på i höstas! :tummenupp
Väntar på att bli inbjuden på ett par kalla o lite torrköra i garaget! :fyllisar
(Innan jag flyttar till Malmö)

Vem vet, kanske jag tar med min "lille" också :yoparty

Shysst tält farbrorn;) Vart har du riggat det? Får du upp tillräcklig temp. nu?

QUOTE=Långa farbron]Jag har bara ett utsug ,i taket har jag en annan fläkt som skickar in luft genom filtrena som trycker ner dammet och sedan har jag utsuget vid golvet.

Nu vet jag iofs inte vad du har för fläkt men,sätt det längs med golvet ändå,annars får du problem med att det inte "orkar" lyfta dammet och det trilla ner igen,dessutom får du hjälp av dragningskraften som drar det nedåt,sen brukar man oftast lacka "nedåt" så allt damm skall ändå gå den vägen.

:)[/QUOTE]

Onewheeler skrev:
Shysst tält farbrorn;) Vart har du riggat det? Får du upp tillräcklig temp. nu?

Håller till hos brosan,nja inte riktigt jobbar på det det blir snorkallt när man skickar runt så mycket luft även om man inte tar den direkt utifrån.

Men lurar på en lösning :)

Benke skrev:
Roligt att se att du väckte dig själv ur den där jävla "jag tror jag kör som det är"-fasen du var inne på i höstas! :tummenupp
Väntar på att bli inbjuden på ett par kalla o lite torrköra i garaget! :fyllisar
(Innan jag flyttar till Malmö)

Vem vet, kanske jag tar med min "lille" också :yoparty

Du är välkommen närsom! Det vet du! Ta med den lille och putsa lite du med :banana

Långa farbron skrev:
Jag har bara ett utsug ,i taket har jag en annan fläkt som skickar in luft genom filtrena som trycker ner dammet och sedan har jag utsuget vid golvet.

:)

Nu förstår jag hur du menar.

Snyyyyyyygt mannen :bow

Väntar själv på mitt double-bubble glas som jag beställde den 17/12 hos en välkänd märkeshandlare i Halmstad...
Borde nog komma snart :tråkad

Har du inte fått glaset ännu? Ha ha, helt sanslöst ju. Kräv ett snorbra pris, det hade jag gjort

Per Formance skrev:
Snyyyyyyygt mannen :bow

Väntar själv på mitt double-bubble glas som jag beställde den 17/12 hos en välkänd märkeshandlare i Halmstad...
Borde nog komma snart :tråkad

Avbeställ skiten och leta reda på en annan återförsäljare! :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Back