Garagetråden

• Thread starter Thread starter Snowster
  • Start date Start date
Så, nu fick jag och min bror på bakdäcket. Bara framdäcket kvar, men det sägs att det är svårare. Det kommer nog upp en bild sen när båda hjulen sitter på hojen :)

Så, nu fick jag och min bror på bakdäcket. Bara framdäcket kvar, men det sägs att det är svårare. Det kommer nog upp en bild sen när båda hjulen sitter på hojen :)

Kränga däck är nog det värsta jag vet, fy helvete vad man skrikit och jävlats när man bytt på crossen :tungan

Ett tips är dock att ha tre däckjärn, tvål blandat med vatten som man penslar på däcket och en ventiluppdragare, det sistnämnda underlättar förbannat mycket kan jag säga då du slipper köra in handen och trycka igenom ventilen genom fälgen :tummenupp

EDIT: Här har ni en bra guide om det är nån därute som ska byta däck första gången. http://wordpress.soe.se/?page_id=353

Last edited:
Kränga däck är nog det värsta jag vet, fy helvete vad man skrikit och jävlats när man bytt på crossen :tungan

Ett tips är dock att ha tre däckjärn, tvål blandat med vatten som man penslar på däcket och en ventiluppdragare, det sistnämnda underlättar förbannat mycket kan jag säga då du slipper köra in handen och trycka igenom ventilen genom fälgen :tummenupp

EDIT: Här har ni en bra guide om det är nån därute som ska byta däck första gången. http://wordpress.soe.se/?page_id=353
http://www.youtube.com/watch?v=qw0B2gIwbBg
Jag följde den guiden :) Vi använde oss av glasputs som man sprayar ut, det gled bra och ska tydligen avdunsta snabbare än såpvatten. 3 däckjärn från Biltema använde vi. Det krångliga var att få av det gamla däcket: det var ett gatdäck utan dubbar, så det var säkert hårdare gummi och gammalt och segt.

Edit: Nu är det luft i däcket med, fyllde det med drygt 1,7 PSI för att allt ska lägga sig rätt. Vilket tryck tycker ni att jag ska sjunka ner till sen när jag ska köra? Vågar jag ha 1,5 (som jag läst att vissa grus(amatör)åkare har) eller är det för mycket?

Last edited:
Håller med! riktiga män skruvar på rummet! :D jag renoverade hela min skotermotor på rummet kolvar lager och hela köret ;)
Före!
180430_486741621705_630416705_6476959_5178519_n.jpg
Efter!
180773_486741961705_630416705_6476966_5967661_n.jpg

Det där har du fått om bakfoten. Alla vet att riKTigA män bor och skruvar i garaget.

Garaget är väl din enda tillflyktsort från kjoltyget, hade väl blivit ett jävla liv om du hade släpat in en motor inomhus.

Manligt att ta order från frugan. :7peta

Edit: Nu är det luft i däcket med, fyllde det med drygt 1,7 PSI för att allt ska lägga sig rätt. Vilket tryck tycker ni att jag ska sjunka ner till sen när jag ska köra? Vågar jag ha 1,5 (som jag läst att vissa grus(amatör)åkare har) eller är det för mycket?

Det beror nog på lite vad du har tänkt dig för körning, för enduro blir det lite mycket men för grusåkning funkar det nog skitbra :)

Det beror nog på lite vad du har tänkt dig för körning, för enduro blir det lite mycket men för grusåkning funkar det nog skitbra :)

Menade kg/cm^2, om det skulle vara PSI hade det varit på tok för högt tryck :)

Har 1,5 i däcken nu och kommer i början bara köra lite på asfalt, så så högt tryck som möjligt vill jag ha. Jag kör vidare på detta då :)

Menade kg/cm^2, om det skulle vara PSI hade det varit på tok för högt tryck :)

Har 1,5 i däcken nu och kommer i början bara köra lite på asfalt, så så högt tryck som möjligt vill jag ha. Jag kör vidare på detta då :)

Funkar nog finfint :)

Det var ironi eller är jag dum i huvet? :tungan

Ah jäklar, nu har jag rört runt det rejält. Jag menade i enheten kg/cm^2 från början, för det är vad jag ställde in tryckmätaren till att visa. Om jag bara hade haft 1,5 PSI hade det varit på tok för lågt tryck, det har du rätt i :)

DSC02894.jpg

DSC02895.jpg

Nu är den redo för äventyr ute i skogen!

Ah jäklar, nu har jag rört runt det rejält. Jag menade i enheten kg/cm^2 från början, för det är vad jag ställde in tryckmätaren till att visa. Om jag bara hade haft 1,5 PSI hade det varit på tok för lågt tryck, det har du rätt i :)

Nu är den redo för äventyr ute i skogen!

Fan, din qvarna såg ju riktigt fin ut! :tummenupp

Ska skruva lite på fiddyn nu i dagarna tänkte jag, den går riktigt dåligt (kan inte varva ur motorn alls)...
Blir kanske lite bilder, antagligen så blir det bilder då jag inte har någon direkt koll på fyrtaktare :rofl

Skickat via Fap-a-talk

Nyheter
BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...