Garagestatus

Tillbaka till topic, garagestatus.... Det går lite frammåt iaf.
Några smygbilder....
 

Bifogat

  • HPIM2399.jpg
    HPIM2399.jpg
    125.9 KB · Visningar: 74
  • rear2.jpg
    rear2.jpg
    118.9 KB · Visningar: 53
  • frontfender.jpg
    frontfender.jpg
    121.7 KB · Visningar: 58
  • rear.jpg
    rear.jpg
    117 KB · Visningar: 55
  • exhaust.jpg
    exhaust.jpg
    137.1 KB · Visningar: 57
  • front.jpg
    front.jpg
    123.6 KB · Visningar: 56
Det händer stora saker i garaget här. Ikväll exempelvis har jag kollat ventilspelet, och det var OK. Fast jag fick ringa Mumlan och fråga hur man gör. :gnissla
 
Inga ändringar får göras. Tank ska vara i orginalutförande. Tanklock får bytas. Avluftningsslang skall ha backventil och anslutas till ett uppsamlingskärl på min 250cc.
Jag har en gammal skuren cylinder som du kan köpa och montera som uppsamlingskärl. Volymen klarar du i varje fall. :hihi

Snygg lack! :tummenupp
 
Nordic Superbike reglemente:

3.9.16 Bensintank
Inga ändringar får göras. Tank ska vara i orginalutförande. Tanklock får bytas. Avluftningsslang skall ha backventil och anslutas till ett uppsamlingskärl på min 250cc. Tank ska vara fylld med exploxafe eller liknande material.


Vart fan hittar man en passande backventil då? :confused:



3.9.21 Airbox
Airbox skall vara som original. Airbox får ändras för att full effkt
skall uppnås enligt fabrikens tekniska data eller
homologiseringspapper.
Luftfilter får bytas eller demonteras.
Airbox skall vara så konstruerad att ett slutet ventilationssystem
uppnås och att minsta volym för oljespill är 1000cc. Samtliga
evakueringsslangar som kan förorsaka oljespill skall ledas till
airboxen. Direkt atmosfärisk ventilation är förbjuden.


Här blir iaf jag förvirrad.... :va

3.9.21 är vevhusventilationen och den är normalt kopplad till luftboxen. Den behöver man inte göra något med men tankens avluftningsslang (om du ens har en sån) ska dras till ett kärl.

Jag har en gammal skuren cylinder som du kan köpa och montera som uppsamlingskärl. Volymen klarar du i varje fall. :hihi

Snygg lack! :tummenupp


Har du en tvåcylindrig 500cc? Eller en encylindrig 250?
 
Om du tar en cylle utan kolv i så har du ca 250 cc volym i den. :)
Det största kruxet är väl att det rinner ut genom överströmningskanalerna och avgasporten.

Okej, jag bara nästan inbillade mig att du hade tankesnubblat. Att det inte är ett optimalt uppsamlingskärl förstår jag.
 
Vad använde du för uppsamlingskärl... Har letat med ljus och lykta efter nåt bra. Är inte så sugen på att smälla dit en ful gammal PET flaska på nya fina hojen...
Efter åratal av letande och provande har jag kommit fram till att det optimala uppsamlinskärlet är en flaska Bliw Handtvål. Den är platt, kliformad och assymetrisk, man ska vrida och vända på den så att den passar nästan överallt. Den är på 250 ml.
 
Tillbaka till topic, garagestatus.... Det går lite frammåt iaf. Några smygbilder....
Herregud vad snyggt!

Men hur känns det att ta ut en hoj i utställningsskick och köra skiten ur den på banan? Risken att repa/bryta/knäcka den fullständigt lurar ju i in- och utgången av varje kurva. Om pengar inte spelar någon roll (ljuva tanke) förstår jag hur man kan bortse från allt arbete som lagts ner på finish. Men annars...

:va
 
Herregud vad snyggt!

Men hur känns det att ta ut en hoj i utställningsskick och köra skiten ur den på banan? Risken att repa/bryta/knäcka den fullständigt lurar ju i in- och utgången av varje kurva. Om pengar inte spelar någon roll (ljuva tanke) förstår jag hur man kan bortse från allt arbete som lagts ner på finish. Men annars...

:va

Det är precis det som hindrat mig varje gång. Det är så jävla najs att ha en riktigt fin hoj, upputsad och finlackad med världens dekaljobb. Sen är allt skit på bråkdelen av en sekund. Jag fixar inte det där.
 
Herregud vad snyggt!

Men hur känns det att ta ut en hoj i utställningsskick och köra skiten ur den på banan? Risken att repa/bryta/knäcka den fullständigt lurar ju i in- och utgången av varje kurva. Om pengar inte spelar någon roll (ljuva tanke) förstår jag hur man kan bortse från allt arbete som lagts ner på finish. Men annars...

:va

:Bugar Tack!

Ääh, efter första lastfadäsen brukar det släppa... :D

Annars släpper det helt efter första kraschen.... :tummenupp

Skämt åsido så funderar jag inte så mycket på det faktiskt.. Hade ju ett okej lackjobb på förra hojen också. Krascha gör man ju förr eller senare... Ingen idé att åka runt och fundera på det...

Skulle tycka det var jobbigare att åka runt på en skithoj, än att krascha sönder nåt av dom fina kåpsetten....

Fast det är klart, när man står där klockan två på natten och sliter så känns det som det kan kvitta ibland.... :D
 
Det är precis det som hindrat mig varje gång. Det är så jävla najs att ha en riktigt fin hoj, upputsad och finlackad med världens dekaljobb. Sen är allt skit på bråkdelen av en sekund. Jag fixar inte det där.
Så länge som man själv betalar så är det surt att mula ett nylackat kåpset, Mozz mulade all plast på sin moped nere i Assen, som tur var så hade vi bara fuldekalat den med handklippta rosa elefanter på olackade kåpor, ekologiskt är det att köra olackat sa Mozz.
 

Bifogat

  • DSCF0085.JPG
    DSCF0085.JPG
    73.1 KB · Visningar: 77
Så länge som man själv betalar så är det surt att mula ett nylackat kåpset, Mozz mulade all plast på sin moped nere i Assen, som tur var så hade vi bara fuldekalat den med handklippta rosa elefanter på olackade kåpor, ekologiskt är det att köra olackat sa Mozz.

Mossberg är en vis filur.
 
Efter åratal av letande och provande har jag kommit fram till att det optimala uppsamlinskärlet är en flaska Bliw Handtvål. Den är platt, kliformad och assymetrisk, man ska vrida och vända på den så att den passar nästan överallt. Den är på 250 ml.
Av en slump gick jag förbi ett ställ med den njurformade förpackningen för Bliw Handtvål idag. Eftersom jag var skeptiskt till uppgiften om 250 ml tittade jag vad som stod tryckt på förpackningen: 150 ml.

:fakta
 
Så där, då var kåporna monterade efter att ha fått en ny lack :)

Megatack till Gustav som slitit som ett djur både kvällar och nätter för att få lackningen klar till morgondagens körning på Anderstorp :Bugar

nya_lacken_klar.jpg
 
Så där, då var kåporna monterade efter att ha fått en ny lack :)

Megatack till Gustav som slitit som ett djur både kvällar och nätter för att få lackningen klar till morgondagens körning på Anderstorp :Bugar

nya_lacken_klar.jpg

Nice bike:klappar :klappar
Jeg får mine kåpor i dag, så er det bare å tilpasse og lakkere før kjøring neste helg...........bilder kommer.....
 
Av en slump gick jag förbi ett ställ med den njurformade förpackningen för Bliw Handtvål idag. Eftersom jag var skeptiskt till uppgiften om 250 ml tittade jag vad som stod tryckt på förpackningen: 150 ml.

:fakta

Hoppsan. Är det verkligen så illa? I så fall är det bara ett bevis för att man ser det man vill se. Om man gillar en Bliw-flaska och vill att den ska vara 250 ml så gör man den så stor för sig själv. :rodnar
 
blablabla

Åter till garagestatusen blablabla... Satte även dit sittgummi på sadeln och slipade till så det ser tjusigt ut. I stort sett färdig inför premiären på söndag :)

Har du något tips på vart man kan köpa ett bra sittgummi? Jag måste montera ett nytt så fort jag lackat, eftersom någon (läs Björn.e) limmat fast det gamla med superduperlim.:mad:
 
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Back
Top