Garagestatus för tvåtaktarna

Fast det var visst en RD inte en RG. Men skitsamma, fränt som satan!

Jag kanske var lite otydlig i min eufori... Jag vet så klart att det är en RD-motor i bygget, men jag är ändå lite ledsen över att det inte såldes fler RG500 eftersom den motorn var bättre på många sätt :).

Helgen har bedrivits i tvåtaktens tecken. Städat ur avgasportarna, rengjort, justerat in servo och dess manöverdelar. Nu sitter lägena som de ska. Spolat ur kylsystemet och fyllt på med lämplig glykolblandning inför vinterdvalan. Kärlek...

Helgen har bedrivits i tvåtaktens tecken. Städat ur avgasportarna, rengjort, justerat in servo och dess manöverdelar. Nu sitter lägena som de ska. Spolat ur kylsystemet och fyllt på med lämplig glykolblandning inför vinterdvalan. Kärlek...

Mysmek alltså... :tummenupp

Skummade igenom FB idag och blev med detta kåpset till mitt TZ 392 replica bygge.
IMG_2441.jpg

Vad kommer det sitta under dina kåpor då? Motor o ram och sånt?

Yamaha TZR 125 RR Belgarda ram,TZR 250 3XV sving,Marchesini Kompe fälgar,Öhlins/Bitubo gaffel,Öhlins dämpare,ISR 310 mm skivor, 32mm Radial caliprar ifrån Danmark,Yamaha RD 350 motor med Athena 68 mm cylindrar,38 mm Keihin förgasare,tätstegad låda och TSA pipor för 54 mm slag.

Yamaha TZR 125 RR Belgarda ram,TZR 250 3XV sving,Marchesini Kompe fälgar,Öhlins/Bitubo gaffel,Öhlins dämpare,ISR 310 mm skivor, 32mm Radial caliprar ifrån Danmark,Yamaha RD 350 motor med Athena 68 mm cylindrar,38 mm Keihin förgasare,tätstegad låda och TSA pipor för 54 mm slag.

Låter som ett recept på en riktigt vass liten maskin!

Fräsigt!!!!:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Klart intressant maskin!!

Låter som en fin plan:tummenupp

Det tar lite tid men en dag vilken vår som helst kommer det vara klart.

Den här känns ju inte riktigt säker...
Antar det är därför herrn ser så glad ut?:hihi
Man brukar bli extra nöjd då av någon anledning:näsblod

Ingen som har nåt objekt ståendes eller liggandes? Är sugen på att köpa en blåröks racer och renovera i källaren till min sambos förtret. ????

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti