Garagestatus för tvåtaktarna

Jag tänkte inte på att ni kanske hade behövt hylsan t balansaxelmuttern...skickade jag med det lilla kuggsegmentet att hålla vevaxeln still med när man drar primärdrev/balansaxel? Jag lider av kronisk sömnbrist och föräldradepressoin och kan inte tänka så bra.

Hojen ser fin ut, nu är det bara att köra skiten hårt som gäller!

/Lasse
 
Här skulle jag kunna lägga in en bild på min nylackerade/folierade hoj som är helt färdig om det inte vore för att just folieringen gick käpprätt åt helvete, och jag sitter i ett hörn och gråter.:död
 
Jag tänkte inte på att ni kanske hade behövt hylsan t balansaxelmuttern...skickade jag med det lilla kuggsegmentet att hålla vevaxeln still med när man drar primärdrev/balansaxel? Jag lider av kronisk sömnbrist och föräldradepressoin och kan inte tänka så bra.

Hojen ser fin ut, nu är det bara att köra skiten hårt som gäller!

/Lasse

Nej, kuggsegmentet har vi också ojat oss över. Om du orkar får du gärna posta det också. För övrigt kan jag meddela att balansaxelverktyget är samma verktyg som till kopplingen på Goldwing från sent 70-tal. CBX125 har också någon sådan mutter. Originalverktyget är tvåhövdat och den andra sidan passar i adjustable thingsen på motorfästesbultarna baktill.
 
Här skulle jag kunna lägga in en bild på min nylackerade/folierade hoj som är helt färdig om det inte vore för att just folieringen gick käpprätt åt helvete, och jag sitter i ett hörn och gråter.:död

Tänker du skicka hit skiten nån gång eller?! Jag fixar det där åt dig, har jag ju sagt!
 
Tänker du skicka hit skiten nån gång eller?! Jag fixar det där åt dig, har jag ju sagt!

Du har ett hjärta av guld du Mattias. :kär Men du vet väl vilket landskap jag kommer ifrån va? Det kostar ju flera miljoner att skicka upp dom till huvudstaden.
 
Hej:)

Grattis till köpet ohyran:tummenupp
 

Bifogat

  • 2011-Mars-Test-Jerez-00901.jpg
    2011-Mars-Test-Jerez-00901.jpg
    246.1 KB · Visningar: 116
Har varit ute och provkört rgv´n efter allt vinterns skruvande. Den går bra för det mesta, men vid ett tillfälle tvekar den lite. påslag från 8-9k rpm full gas så tvekar den lite, släpper jag upp gasen 1/4 så svarar den bättre upptill 10k rpm för att sedan lägga på de sista gasen.
Är han för fetbestyckad på huvud är beror det på att jag itne fått till wirestyrningen till portarna 100% ?
Har ju haft isär det mesta så vet inte riktigt var jag ska hitta de sista kraften. Den går ju bra i övrigt, men inte klockrent just på de där varven
 
Hej:)

Nu börjar det närma sej första banåket för i år.Det går av stapeln på Sviesta
Lördag den 5 Maj MCHK-r:s banträff.I nuläget så ser inte vädret ut att bli
det bästa enligt YR.no.s långtidsvarsel.
Förra året var i princip en katastrof,kopplingen rasade på en startträning,
vatten försvinner mystiskt ur kylaren,stundtals ojämn gång i motorn,
avgasporten trasladde funkade inte etc:(
Nytt för i år eller rättare sagt från i höstas så sitter en standard cylinder på,
annan topp och ny kolv.Endast uppstartad o 500m körning o det verkade funka
bra.
I brist på kamera(ska köpa ny i dag)så flikar jag in med arkiv bild!!
 

Bifogat

  • Big Swed!.JPG
    Big Swed!.JPG
    51.8 KB · Visningar: 149
Är i garaget men är helt sjukt oinspirerad. Ska jag byta kolvar? Ska jag gå igenom växellådan, förgasarna? Skruva ihop skiten? Åka hem och pilla naveln?
 
Hej:)

Körningen är nu avklarad på Sviesta,men det blåste rejält på rakan
så i kast vindarna höll man på att blåsa av.
Det positiva är att vattnet är kvar i kylaren,men går lite dåligt
i allmänhet.Jag vet inte vad jag ska leta i nuläget faktiskt.
För övrigt en trevlig körning med lite olika classic hojar typ
CB 350 RD 250 mm.
:(jag råkade tappa hojen på stödet så att kutsen pajade
man får skämmas!!!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top