Garagestatus för tvåtaktarna

Jag har glömt ladda min transponder. Den visar ändå fel iofs.

Känner till fenomenet:mad:Å samma fel e're UltraLapen Åxå:huvet Men AMB:n ligger i laddaren å tar me' 12v laddkabel ändå.
Men har tänkt ge rom en chans imorron iaf:tummenupp
 
Eftersom det snart är dags för årets höjdpunkt - dvs LMS B-race så har jag räddat en TZ motor från en kart. Räddningsaktionen betyder att jag får en komplett motor i paket från Frankrike så nu kommer man kunna ha med sig en reservmotor. Hoppas få hem den nästa vecka. :)
Inte för att det kommer ge mig en pallplats i år men roligt ska det bli.
Yamaha_TZ250_06062010_037.jpg

Yamaha_TZ250_06062010_035.jpg
 
Eftersom det snart är dags för årets höjdpunkt - dvs LMS B-race så har jag räddat en TZ motor från en kart. Räddningsaktionen betyder att jag får en komplett motor i paket från Frankrike så nu kommer man kunna ha med sig en reservmotor. Hoppas få hem den nästa vecka. :)
Inte för att det kommer ge mig en pallplats i år men roligt ska det bli.

Först en Aprilia och sen en extramotor, har du vunnit på lotto?
 
Nääää. SHB är min vän...typ.... :gnissla

Tycker det är bra att jag räddat en motor från en kart, eller hur? Kulturgärning.

Gott at det finns nagon som tar en fin racermotor at RATT hall (fran Kart till hoj, inte tvartom!) Sann kultur!

Kan meddela att Battleshiftern var helt fantastisk! Ingen justering overhuvudtaget behovdes, det var som att kora med automatgevarsvaxellada:tummenupp

Tyvarr korde jag inte fortare for det, men Javvlar! vilken bra grej den ar.
Nu ska jag bara plasta ihop resterna av kaporna, samt eventuellt skyla elandet med billigast tankbara sprayfarg, sa jag kan vara snygg pa tavlingspremiaren!

/Lasse
 
Jag vill ha, vad ska jag köpa till min brumbrum med orginal-tändning? Måste man ha något superdupertändningsgrejs?

Battle är väl rätt vanliga men jag kan rekommendera svenska DWE, Jimmy Lindström t ex körde alltid med dem och många andra också inom RR och kart. Grym support, han svarar alla tider på mail och kan t ex svarva ett nytt växelstag åt dig för givaren så att det bara är att montera. Brytningen sker till tändspolen så det passar alla tändsystem, det är X44CDI du ska ha.

http://www.dwe.se
 
Fatt ihop hojen nu?

Jag har äntligen allt som behövs men jag har två frågor.

1. Hur FAN får jag loss det här lagret som är kvar i gaveln? Förslag på tool som gör livet enklare. Jag övade på min gamla trasiga kåpa och då ramlade lagret vackert ut när jag mest knackade försiktigt med skruvmejsel på 'utsidan' av gavel efter att ha värmepickat lite. Kåpgavelfanhelvetet jag ska använda verkar pittlagret har etsat sig fast i. Grr.

2. Vad är skillnad på 22 och 23 på den här sprängskissen och så undrar jag vilket håll 11 ska vara vänd på? Någon som vet va? :)
 

Bifogat

  • IMG_0011.jpg
    IMG_0011.jpg
    238.5 KB · Visningar: 89
Du behöver en riktig invändig urdragare för just lager. De är tyvärr dyra som fan. Det är dumt att prova utan eftersom du riskerar att ha sönder alujumjumet.
Rolle Rotax borde ha rätt verktyg - kolla med honom?
 
Duger Skittemas?

Jag har en sån å den funkar på små lager, men man får hoppas på att lagret inte sitter för hårt. Jag har dom med glidhammare, en av dom pajade när ett lager satt fast lite väl hårt. Kokko vertygen e' annars toppen den trasiga ersattes av den och då kom den ut bums
 
Last edited:
Last edited:
Hmm. Den som Kunkel har ser mer ut som SKFs fast ändå inte. Den andra vete tusan.
Bra svar du får va? :tungan
 
Hmm. Den som Kunkel har ser mer ut som SKFs fast ändå inte. Den andra vete tusan.
Bra svar du får va? :tungan

Precis va jag trodde men spännhylsorna e' lite mjukare, mer som bondjärn än högvärdigt stål. Den funkar oftast ganska bra, men som jag skrev tidigare inte "vålda" för mycke bara.
 
Status:

Kolvringen (som byttes till tisdagens traning) visade sig vid inspektion ha fastnat i sitt spar pa avgassidan.

Av detta kan man dra slutsatsen, att om man som jag i detta fall byter till en ny kolvring men fortsatter med samma kolv, maste vara noga med att verkligen justera ringglappet i sparet medelst brynsten. Detta rekommenderas ju av Honda i manualen, men jag mitt fan struntade i det denna gang. Dumt.

Cylindern ar oskadd, och har nu istallet fatt en ny A-kitkolv med ny bult, lager och ring.

Jag tyckte nog att hojen kandes aningens trott i tisdags, men korde a andra sidan inget vidare, sa det var lite svart att satta fingret pa.

Nya slicks ar pa ingang, sen finns det FAN inga ursakter langre :mad:

Langtar till B-racet!

P.S. Kom igen nu Mattias! Du behovs bland oss i 125 SR! Vara skrotiga hojar kommer att forfalla ytterligare om inte ditt skinande blanka ex finns att snegla avundsjukt pa!

Vara fula akstilar kommer att urarta bortom det rimligas grans om vi inte har din kattmjuka GP-korning att njuta av!

Alla dina nojor hjalper oss andra att glomma vara egna problem, och din sanna, uppriktiga skadegladje nar vi misslyckas far oss bara att vilja kora battre och fortare nasta gang!

GOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!

/Lasse
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top