Garageplats?

skabe

the one and only
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
Nyligen såld Suzuki sv 1000s
Är det fler än jag som måste ha cykeln ute om nätterna ibland?
Känns inte alls bra och speciellt inte när man läser här om de stackare som har blivit av med sina hojjar..
Har ni försäkringar som täcker om den står ute? (Hur dyrt som helst) :mad:

Ställer min mc mellan bilen och en husvägg och hoppas på att mina grannar är hemma så de stänger in den från sidorna, men det är ju fortfarande inget garage. Och garage verkar det omöjligt att få tag på :(

skabe skrev:
Är det fler än jag som måste ha cykeln ute om nätterna ibland?
Känns inte alls bra och speciellt inte när man läser här om de stackare som har blivit av med sina hojjar..
Har ni försäkringar som täcker om den står ute? (Hur dyrt som helst) :mad:

Ställer min mc mellan bilen och en husvägg och hoppas på att mina grannar är hemma så de stänger in den från sidorna, men det är ju fortfarande inget garage. Och garage verkar det omöjligt att få tag på :(

Jag har samma problem med min mc..
Bor i Sätra/Gävle och har inget garage så man är orolig varje morgon när man tittar ut om hojen står kvar.. fast man har larm och dubbla lås..

Enda alternativet jag har är att ha den hemma hos pappa i Hagaström, men då är de ju så krångligt varje gång man ska iväg o åka..

Så ett garage skulle vara toppen, vart i Gävle bor du?

Mvh Tomas

Tompaelias skrev:
Jag har samma problem med min mc..
Bor i Sätra/Gävle och har inget garage så man är orolig varje morgon när man tittar ut om hojen står kvar.. fast man har larm och dubbla lås..

Enda alternativet jag har är att ha den hemma hos pappa i Hagaström, men då är de ju så krångligt varje gång man ska iväg o åka..

Så ett garage skulle vara toppen, vart i Gävle bor du?

Mvh Tomas

Bor mitt i Gävle.. min pappa bor i Ockelbo, det är ganska drygt att ha hojjen så långt borta :(

skabe skrev:
Bor mitt i Gävle.. min pappa bor i Ockelbo, det är ganska drygt att ha hojjen så långt borta :(

Ja de förstör en hel del.. förra året bodde jag så jag kunde ha hojjen hemma så man kunde åka på den till jobbet och dra iväg när som helst..

Ska du åka till Mc träffen i Lingbo på Onsdag kväll?

/Tomas

PULKA skrev:
:confused: bor inte alla i eget hus där uppe ??

Varför skulle alla göra de? :va

Hade jag råd med de så klart jag skulle..

Tompaelias skrev:
Ja de förstör en hel del.. förra året bodde jag så jag kunde ha hojjen hemma så man kunde åka på den till jobbet och dra iväg när som helst..

Ska du åka till Mc träffen i Lingbo på Onsdag kväll?

/Tomas

Jobbar tyvärr natt i morgon, hinner kanske dit en timme men tror inte det.. min sambo ska dit, han åker Aprilia och är därifrån..
Var ni ut på nån tur i helgen?

Blev av med min förra sommaren, 6000 spänn i självrisk... :4skrika
(Skydda hojen med skynke, det man inte ser...)

skabe skrev:
Jobbar tyvärr natt i morgon, hinner kanske dit en timme men tror inte det.. min sambo ska dit, han åker Aprilia och är därifrån..
Var ni ut på nån tur i helgen?

Vädret ser inte ut att bli det bästa idag så vi får se om de blir o åka dit nått..

De vart en sväng till Lunda utanför Gimo i söndags, en tur på ca 23mil..
Men de var lite kallt, får hoppas att sommar värmen kommer snart..

Tompaelias skrev:
Vädret ser inte ut att bli det bästa idag så vi får se om de blir o åka dit nått..

De vart en sväng till Lunda utanför Gimo i söndags, en tur på ca 23mil..
Men de var lite kallt, får hoppas att sommar värmen kommer snart..

Näe, riktigt synd på vädret! Jag som hade tänkt att skynda mej dit och hunnit varit där 1 timme, men nu lär man väl bli själv där i så fall.. *suck*

skabe skrev:
Näe, riktigt synd på vädret! Jag som hade tänkt att skynda mej dit och hunnit varit där 1 timme, men nu lär man väl bli själv där i så fall.. *suck*

Nu har de slutat regna iallafall.. så man kan ju hoppas att de torkar upp lite framåt efter middagen, då kommer vi dit 4st och kikar..

Samma gäng som jag var ute o åkte med i söndags.. ser du oss så kan du väl komma fram o säga hej om du vill..

UltraMarine skrev:
Montera på ett larm så kanske det hörs när dom försöker lyfta in den i en skåpbil.

Jag har larm och skivbromslås på min men de är inte stöld jag är mest rädd för.. utan de är skadegörelse..

Är ju många som inte kan låta grejjerna vara ifred, ska provsittas o kanske tom knuffa omkull den.. :mad:

Har haft så mycket otur o skadegörelse på mina bilar som jag haft så man börjar bli lite nojjig..

Mmmm.. man blir SÅ FÖRBANNAD när vissa inte kan låta bli andras saker..
Hur ska jag känna igen ett gäng rettare då? Min cykel sticker ut lite, kanske lättare för dej att känna igen mej!!? ...men här regnar det fortfarande :(

skabe skrev:
Mmmm.. man blir SÅ FÖRBANNAD när vissa inte kan låta bli andras saker..
Hur ska jag känna igen ett gäng rettare då? Min cykel sticker ut lite, kanske lättare för dej att känna igen mej!!? ...men här regnar det fortfarande :(

De är bara jag som har en Retta.. sen är det 2st YZF Thunderrace o en äldre Suzuki..

Vi får se om vi hittar på varandra i vimlet då..

Jag sitter på jobbet vid högskolan o här regnar de inte, vart är du någonstans?

Äntligen :tummenupp Hoppas på lite värme nu bara.. men det är huvudsaken det är uppehåll. Cs nog kanske ikväll ändå då..

*/ ?>
Nyheter
The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC

Efter att Sulas MC bestämde...

Nyheter från Wunderlich

Wunderlich är ett företag i...

Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Back