Garageplats / SH-klubb LINKÖPING!

raceman_peps

I år med fälgstripes!!
Gick med
3 Dec 2003
Bortom Nykil i 240 m2 verkstad och 110 m2 bostad!!
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat. Husqvarna 250TE, Honda TRX500 Fourman hydrostatik. Cresent Tarfek sport 7v, SISU LYX universal 3vxl!
Söker egentligen efter garageplats till min hoj. Gärna med lite mekmöjligheter. Efter alla trådar här om stölder mm så vill jag inte ha den på gatan allt för ofta.
Alla tips är intressanta.

En annan tanke som jag haft är att vi går ihop några fler som tröttnat på att ha hojen obevakad eller "fel"-parkerad, och hyr någon industrilokal för förvaring / mek och fixar typ lås & larm & kanske webkameraövervakning. Lite som en MC-klubb.

Jag kan knappast vara den ende som bor i lägenhet och har hoj och därmed något begränsade utrymmen.

Hör av er!

raceman_peps skrev:
Söker egentligen efter garageplats till min hoj. Gärna med lite mekmöjligheter. Efter alla trådar här om stölder mm så vill jag inte ha den på gatan allt för ofta.
Alla tips är intressanta.

En annan tanke som jag haft är att vi går ihop några fler som tröttnat på att ha hojen obevakad eller "fel"-parkerad, och hyr någon industrilokal för förvaring / mek och fixar typ lås & larm & kanske webkameraövervakning. Lite som en MC-klubb.

Jag kan knappast vara den ende som bor i lägenhet och har hoj och därmed något begränsade utrymmen.

Hör av er!
Hyrde in mig hos HSB, trevligt varmgarage, dock ingen bur eller liknande men tak över tanken o varmt är det ;) 99kr månaden.

Jag skulle vara intresserad av ett garage mitt inne i stan, mellan resecentrum och domkyrkan.

allt beror ju på hur STOOORT det ska va .. jag har förut försökt dra ihop till en loka där det kunde få plats med 20:e talet hojar och även plats för mekning osv... men det föll på dåligt intresse ...
är väl kanske så att folk inte riktigt litar på varandra så det är helst med kompisar man delar garage så man vet vad det är för folk som är där.

jag delar garage med 3 andra.. .fast jag skulle vilja ha garageplatsen intill också (2 plats garage) men det skulle behövas 2hojar till då för att det ska gå ihop sej med $$$ ... stångåstaden tar fan 455:- / månad ( :huvet )

//håkan

Så ja, litet intresse... Det finns i alla fall två här som tänkt tanken och jag vet om nästan tre till som är rätt trötta på att tränga in bil och båge i samma garage typ.

Storleken är ju beroende på antal intresserade och vad som man tycker är överkommligt att betala. 300/månad är väl överkommligt och då skulle det kunna funka med ett 12 - 14 tal bågar och en ca 100 - 140m2 stor lokal.

Jag får ju säga det att jag litar bra mycket mer på 10 pers med egen båge än att ha tre bilägare i samma garage. Kompis eller inte spelar inte så stor roll. Man rör inte andras grejer helt enkelt. Respekterar man det så kan man va hur många som helst nästan. Det skulle ju även finnas möjligheter att montera typ jordankare för fastlåsning mm på varje plats om man så önskade.

Garage i centralt stan är nog desvärre otänkbart på grund av priset. Men vet någon om någon lämplig lokal/källare så visst. Min tanke var nog mer åt hållet industrilokal med fria parkeringsmöjligheter för bil framför. Men en del av ett källargarage går ju det med. Tänk bara att fylla FD Pelles däck på ågatan med hojar typ!

HSB för 99 / månad! Vart?

Hackefors kan va intressant. Nära mot Sviesta och så. Jag PM:ar..

Tänk vidare och leta lokal nu....

raceman_peps skrev:
Så ja, litet intresse... Det finns i alla fall två här som tänkt tanken och jag vet om nästan tre till som är rätt trötta på att tränga in bil och båge i samma garage typ.

Storleken är ju beroende på antal intresserade och vad som man tycker är överkommligt att betala. 300/månad är väl överkommligt och då skulle det kunna funka med ett 12 - 14 tal bågar och en ca 100 - 140m2 stor lokal.

Jag får ju säga det att jag litar bra mycket mer på 10 pers med egen båge än att ha tre bilägare i samma garage. Kompis eller inte spelar inte så stor roll. Man rör inte andras grejer helt enkelt. Respekterar man det så kan man va hur många som helst nästan. Det skulle ju även finnas möjligheter att montera typ jordankare för fastlåsning mm på varje plats om man så önskade.

Garage i centralt stan är nog desvärre otänkbart på grund av priset. Men vet någon om någon lämplig lokal/källare så visst. Min tanke var nog mer åt hållet industrilokal med fria parkeringsmöjligheter för bil framför. Men en del av ett källargarage går ju det med. Tänk bara att fylla FD Pelles däck på ågatan med hojar typ!

HSB för 99 / månad! Vart?

Hackefors kan va intressant. Nära mot Sviesta och så. Jag PM:ar..

Tänk vidare och leta lokal nu....
Garaget ligger beläget på T1 (underjordiskt).

Jag strövade in och hörde med dom, och självklart fick jag två plattser (charmknutte som man är ;)). Svårare var det inte :)

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8