Garageplats sökes

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Jag söker en p-plats i garage vid liseberg mot korsvägen till.

Jag kan få en egen ruta i garaget i mitt hus vid liseberg, dock kostar den 650kr/månad totalt så jag skulle behöva dela den med någon. Garaget är ett låst flerbilsgarage.

///M

Mingves skrev:
Jag söker en p-plats i garage vid liseberg mot korsvägen till.

Jag kan få en egen ruta i garaget i mitt hus vid liseberg, dock kostar den 650kr/månad totalt så jag skulle behöva dela den med någon. Garaget är ett låst flerbilsgarage.

///M
Så nu vill du ha en TLR/TLS istället? :D Bidde det ingen kawwa?

sharpedge skrev:
Så nu vill du ha en TLR/TLS istället? :D Bidde det ingen kawwa?
Har inte hittat nån som passar. De flesta zx9r-98 kostar mer än min budget på max 45kkr...har nu en TLR på gng som har haft stöldförsök och sedan stått i 2 år...får se om den e nått att ha...det e lite pill på den innan den funkar...

Mingves skrev:
tyvärr skall man inte köpa årsm 97 då den hade rejält med barnsjukdomar:(

De flesta (alla?) problem som t.ex. den ryckiga insprutningen åtgärdades på garanti. Har varit/är lite intresserad av en TLS själv och kan säljaren bara visa kvitto på utförda garantiåtgärder så är det ingen skillnad på en 97a och senare modeller. Den värdelösa rotationsdämparen finns ju på alla årsmodeller och även på TLRn.

Coola Ola skrev:
De flesta (alla?) problem som t.ex. den ryckiga insprutningen åtgärdades på garanti. Har varit/är lite intresserad av en TLS själv och kan säljaren bara visa kvitto på utförda garantiåtgärder så är det ingen skillnad på en 97a och senare modeller. Den värdelösa rotationsdämparen finns ju på alla årsmodeller och även på TLRn.
:fakta

Coola Ola skrev:
Må så va, men jag tar hellre det säkra före det osäkra...

Coola Ola skrev:

Hade själv en 97:a när den kom och de byttes prylar på den för 60000:-. Vet man inte exakt vad det är som skall bytas så skall man nog undvika en 97:a. Men är alla saker gjorda är den minst lika bra som en 98-99 osv :)

Sedan det med rotationsdämparen kan man faktiskt fixa genom att montera det en Öhlins (byter själva dämpande delen och behåller fjädern). Kostade ca 5000:- har jag för mig men väl värt besväret! Anledningen till att rotationsdämparen var så dålig var inte enbart konstruktionen i sig (som egenkligen är ganska genialisk, fast behöver nog mer utv) utan placeringen. På TL:s en sitter den direkt brevid bakre cylindern vilket gör att den hettas upp rejält. Detta gör att oljan blir som vatten och då givetvis inte får den dämpande effekten den skall ha.

Det är nog en utav enledningarna till att den funkar bra mycket bättre på TLR:en. Fast den är ju inte helt tillfredställande där heller. Men på den finns det ett ombyggnad kit till vanl fjädring om man vill. Fast det hamnar nog på över 10k :gnissla

Last edited:
ang garage, skulle du vara sugen på att splitta ett även om dte inte nödvändigtvis blir vid korsvägen?

känner att dte kittlar i gashanden så jag vill ställa på hojen ganska kvickt.. tänker INTE låta den stå ute dock :tuttar

några hojåkare som kan tänka sig sam-hyra ett garage med mig? är vi 5-6st kanvi kanske få ett ganska stort till hyffsat pris :)

Back