Garageplats i Tynneredsområdet

mesh

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Honda CBR 600 -89
Jag är intresserad av garageplats i mina trakter (bor nära Opaltorget :skrämd )
Eftersom jag är nybörjare inom hojåkning så har jag aldrig haft behov av att kolla upp hur det förefaller sig med garageplatser. Till bilen har jag ju p-ruta, men där lär jag inte våga ställa hojen.

Finns det företag som hyr ut platser i skjul (typ liknande Shurguard) eller finns det möjligen plats i något gemensamt garage? Upplys mig gärna, tack :pannkyss

Garageplats i andra änden av stan känns ju inte sådär väldigt intressant dock.

garage

mesh skrev:
2122266 Jag är intresserad av garageplats i mina trakter (bor nära Opaltorget :skrämd )
Eftersom jag är nybörjare inom hojåkning så har jag aldrig haft behov av att kolla upp hur det förefaller sig med garageplatser. Till bilen har jag ju p-ruta, men där lär jag inte våga ställa hojen.

Finns det företag som hyr ut platser i skjul (typ liknande Shurguard) eller finns det möjligen plats i något gemensamt garage? Upplys mig gärna, tack :pannkyss

Ska finnas nåt underjordiskt garage nånstans vid (gamla?) videokulan. Min kusin hade nån plats där för sin veteranbil för nåt år sedan.

Peter_E skrev:
2122402 Ska finnas nåt underjordiskt garage nånstans vid (gamla?) videokulan. Min kusin hade nån plats där för sin veteranbil för nåt år sedan.

Hm, du menar under själva torget, där kundparkeringen är alltså?
Videokulan är jag nog lite osäker på var den ligger (har legat), då jag "bara" bott här i knappt 4 år

mesh skrev:
2122266 Jag är intresserad av garageplats i mina trakter (bor nära Opaltorget :skrämd )

Under Smyckeparken finns det garage.

MickeXJR1300 skrev:
2124201 Under Smyckeparken finns det garage.

Okej, jag får väl skämmas då :D, men var ligger den? Är det grönområdet "innanför" Smyckegatan, alltså vid Grevegårdsskolan ungefär? Jag får väl skylla på att jag inte är uppväxt i stan och har bott just i det här området endast i några år. Vem fasen äger de där garagen egentligen?

mesh skrev:
2124845 Okej, jag får väl skämmas då :D, men var ligger den? Är det grönområdet "innanför" Smyckegatan, alltså vid Grevegårdsskolan ungefär? Jag får väl skylla på att jag inte är uppväxt i stan och har bott just i det här området endast i några år. Vem fasen äger de där garagen egentligen?

Ja, under Smyckegatan där ICA ligger, finns det massor med garage.

MickeXJR1300 skrev:
2124912 Ja, under Smyckegatan där ICA ligger, finns det massor med garage.

Aha! Tack, det där ska jag ta och försöka snoka reda på vem som äger dem. Du har förstås ingen aning om det underjordiska garaget är låsbart? Äh, jag får ta mig dit och snoka. Ska försöka kolla in tipset om underjordsgaraget vid Opaltorget också, vilket ligger betydligt närmare mitt. :fakta

mesh skrev:
2125254 Aha! Tack, det där ska jag ta och försöka snoka reda på vem som äger dem. Du har förstås ingen aning om det underjordiska garaget är låsbart? Äh, jag får ta mig dit och snoka. Ska försöka kolla in tipset om underjordsgaraget vid Opaltorget också, vilket ligger betydligt närmare mitt. :fakta

Stena fastigheter äger husen, låsbart å låsbart du måste ju ha kort eller nyckel för att komma in.

MickeXJR1300 skrev:
2125606 Stena fastigheter äger husen, låsbart å låsbart du måste ju ha kort eller nyckel för att komma in.

Det var precis _det_ jag sökte efter. Alltså, så inte vilka kritter som helst kan knalla in och leka kriminell :D :kulspruta

Hallå där!

Bor du vid Opaltorget så verkar det ju lite långt att knalla bort till Smycke i skinnställ och hjälm. Finns ju risk för att snorungarna som alltid cyklar i allén som leder bort till Smycke kommer med bitska kommentarer.

Istället tycker jag att du ska kontakta fastighetsskötaren där du bor. Vad jag vet så har alla hyreshus runt Opaltorget underjordiska garage. En hoj brukar alltid kunna få plats om dom bara är villiga att hjälpa dig. Skulle nu din hyresvärd vara mosig i huvet så finns det ju några andra gårdar/områden nära.

Tips på att lyckas är att ta med dig en smörgåstårta från Ryd när du ska på första "mötet". Vem kan säga nej då!?

När jag bodde på Rubingatan så fick jag ha min 470 (segelbåt) på en "sned" bilplats helt utan kostnad. Fast då hade jag iofs varit polare med hyresvärdens pöjk. Leta du upp hans dotter :hihi

Mark skrev:
2126013
Bor du vid Opaltorget så verkar det ju lite långt att knalla bort till Smycke i skinnställ och hjälm.

Istället tycker jag att du ska kontakta fastighetsskötaren där du bor. Vad jag vet så har alla hyreshus runt Opaltorget underjordiska garage. En hoj brukar alltid kunna få plats om dom bara är villiga att hjälpa dig. Skulle nu din hyresvärd vara mosig i huvet så finns det ju några andra gårdar/områden nära.
Fast då hade jag iofs varit polare med hyresvärdens pöjk. Leta du upp hans dotter :hihi

Ja, så nära Opaltorget som möjligt vore ju helt klart mest optimalt. Att gå 1km med skinnställ och hjälm skulle antagligen göra att kidzen tror jag är Terminator! :lol
Undrar om man kan annonsera efter hyresvärdars döttrar i GT? :D
Det finns ju även vanliga garage att hyra nära min kåk, men de verkar vara väldigt få så jag antar att kön till ett sånt är ungefär precis hur lång som helst. Hm, menar du att det finns fler underjordiska garage än det som ligger rakt under Opaltorget, eller att det är flera hyresvärdar som är delägare i det?
Jag får nog helt enkelt hänga på telefonluren på tisdag och ringa upp FamBo och fråga dem när jag ska komma förbi med smörgåstårtan... :hihi

Tack som tusan för svaret!

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...