Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det var fint!, vad har du använt för produkter?
Micke™;5425432 skrev:5 av 5 rent utseendemässigt. ser ju ut som ny. frågan är hur det håller.... men det får väl tiden utvisa![]()
![]()
Lite mycket torrsprut, kanske synvilla? Sen lite småhack, fan va jag är yrkeskadad...
Ser faktiskt helt ok ut![]()
Småhacken sitter i själva godset i kåpan och var bra mycket större innan jag gick lös med dremeln xD Jag tror att hojen har åkt i backen ett antal gånger om man tittar noga. Torrsprut vet jag inte, hur märker man det? Det är en matt kulör!
Motips värmetåliga sprayfärg men först en värmetålig grundfärg för att lacken ska fastna, aluminium är svårt att lacka utan grundfärg. Förarbete är morakniv att ta bort all färg, sen dremel följt av 400 slippapper. Mellan varje lager färg slipade jag med 800 våtslip för en jämn och fin yta. Det blev väl 4 lager exkl grund vilket nästan är mycket men det är mycket ytor som är svåra att komma åt. På slutet slipade jag bort all färg från ZXR loggan för utseendehöjande effekt vilket blev pricken över i:t om du frågar mig![]()
Så här i efterhand tror jag inte man behöver värmetålig färg till motorkåpor men jag hade spill över efter att jag lackerade mitt avgassystem.
Funderar du på att göra en liknande operation?
Torrsprut= knottrig yta typ, känn med handen så förstår du vad jag menar om så är fallet(men som sagt kan vara synvilla, foton har gjort att jag gjort att jag gjort helt fel bedömningar förut).
Har inget o göra med blank/matt färg förutom att med blank ser man det tydligt.
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |