Garagegolv

Björk

Socio #3561
Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Ducati
Hej
Kanske en lite udda fråga, men den har samband med hojar.
Mina däck sliter färgen av garagegolvet, jag målade garagegolvet för att slippa dammbildning och för att det skulle vara lätt att torka av utspilld olja. Allt utfördes som man ska enligt färgbutiken.
Står hojen 2 dagar så nog fastnar däcken i färgen och sliter upp den från underlaget. Är däcken blöta, så räcker det att den står över natten och så när man rullar den dagen efter, sitter jätteflagan med färg fast på däcket. Det är ingen ide att skrapa bort färgen från däcket, bara ut att åka.

Ni som har prima golvbeläggning i garaget, vad har ni för nåt?

Tilläggas bör att jag rullar på Michelin Pilot Power nu, och golvet målades för 4 år sedan. Hade inga problem när jag rullade på Michelin Macadam / Michelin Pilot Road

mvh

Välkommen i klubben...

Har samma problem trots betydligt mindre rejsiga däck, Pirelli MT66.

Om det är en betongplatta som ligger på marken så kan det vara fukt som gör att det släpper lätt.

Tejpa en plastpåse över ett ställe med ren betong på så ser du om det blir kondens under plasten.

Annars kan det vara så att tex mjukgörare från däcket vandrar ner i färgen och löser upp bindemedlet i den(inte helt ovanligt att samma händer på tex plastmattor,då man får fina märken efter däcken)

Har du fukt så är det värre,då hjälper det inte att måla om ,det gör bara ytan tätare och då släpper det ännu mer.

Enda riktiga vägen att gå isådana fall är att ta bort allt och försöka med Expoi ,förslagsvis Hagmans vattenbaserade.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN