Garageförsäkring??

Regno MC

Rauken81
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Kawasaki ZXR 750 -91
Hallå!

Tänkte kolla runt om det är någon som har koll på nåt bra bolag som har bra garageförsäkring. Dvs. att man kan ställa av den för "körande bruk" och bara ha denna garageförsäkring...
Vad jag har hört har dom flesta bolag tagit bort denna gamla hederliga föräkring, eller? Det samma gäller väl "dagsförsäkringen", att det inte går längre att ställa på och av samma dag?? :confused:

Vore tacksam för svar!

Länsförsäkringar har, men jag vet inte hur de ställer sig till upprepade på- och avställningar.
Jag har min FZR garageförsäkrad där, ställde av den samma dag jag köpte den. När jag sedan ringde LF och frågade hur jag skulle göra om jag ville flytta hojen till en ny förvaringsplats, sade dom att jag helt enkelt skulle teckna en vanlig försäkring när jag ställde på den, åka till det nya stället och sedan ställa av hojen igen. Första fakturan skulle jag strunta i, för att sedan betala nästa faktura som skulle vara på 200:- (Minimibelopp för försäkring)

Länsförsäkringar har, men jag vet inte hur de ställer sig till upprepade på- och avställningar.
Jag har min FZR garageförsäkrad där, ställde av den samma dag jag köpte den. När jag sedan ringde LF och frågade hur jag skulle göra om jag ville flytta hojen till en ny förvaringsplats, sade dom att jag helt enkelt skulle teckna en vanlig försäkring när jag ställde på den, åka till det nya stället och sedan ställa av hojen igen. Första fakturan skulle jag strunta i, för att sedan betala nästa faktura som skulle vara på 200:- (Minimibelopp för försäkring)

Guld! :tummenupp
Tack för svaret! Ska ringa på en gång och kolla upp med dom...

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard