Garageförsäkring vid vinterförvaring?

Behövs försäkring?

• Antal röstningar
    0

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
Tycker ni att man behöver garageförsäkring om man vinterförvarar hojja hos exempelvis AVA/Din MC eller är det fegisfasoner och overkill?
Åsikter kan ju variera med hojens värde men om vi säger att det är en hoj värd 30-40?
Jag antar väl rätt om jag förutsätter att det inte ingår några försäkringar i nämnda vinterförvaring?

behöver du är det upp till dig o bedömma men om du inte har det och ngt mot förmodan händer så står du utan hoj, sen att chansen är minimal att stället skulle brinna ner eller få inbrott är en annan femma.

Jag kommer ha den försäkrad iaf

Vad kostar en garageförsäkring?

Funderar också på detta, min står dock i ett garage i en villa.

Garageförsäkring kostar numera hos bilsport och mc ca 1500-3000kr (beroende av typ av hoj, cc, effect etc.) per helår för brand och stöld. Det krävs också att hojen är avställd.

För mig kostar det 350kr/mån om jag ska ha garageförsäkring, täcker inte hemförsäkringen ifall det skulle uppstå brand i garaget?

Nu har jag iofs hojar som jag har försäkrade året om. Eller sådana som jag har RÅD att försäkra året om kanske jag ska skriva.

Men hade jag inte haft det så hade jag inte vågat ställa in dom utan garageförsäkring. Jag är för rädd om mina hojar.

Har min ståendes i garaget, och betalar 47 kr/ mån, då ingår brand/stöld/bergränsad vagnskada!

Jag har bara trafik på sommare och inget på vintern. Det hänger ju som sagt ihop med värdet kontra kostnaden att försäkra.
Det kostar väl runt 10000:- extra för en halvförsäkring för mej, och det är inte värt pengarna. Har inte kollat vad garageförsäkring kostar, men anser att risken att bli av med hojen är mycket mindre på vintern (rohypnol dräggen vill bara glida på sommaren) så då behövs ingen försäkring.
Min gräns för om det behövs försäkras går någonstans vid 50k. Visst, hade kännts förjävligt att förlora hojen, men det är ju en kalkylerande med risker och ingen ekonomisk katastrof.

Någon som känner för att utveckla sin talan lite, om vilket bolag ni har osv?

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back