vilse
Lite lätt vimsig ibland...
Kort bakgrund:
Hojen stod i ett garage som jag delade med en kompis. Vi hade inbrott, min hoj vandaliserades, och en antal olika saker blev stulna.
Vad ska försäkringsbolaget ersätta?
* Min hoj
* Mina saker till hojen som blev stulna?
* Kompisen saker som blev stulna (till mc - annat märke)?
* Kompisens verktyg?
Enligt Folksam så ska jag inte räkna med att att få något för kompisens grejor, för jag försäkrade "objektet Suzuki", då kan jag inte räkna med att få ut något för Yamahadelar.
Och verktygen var ju inte mina....
Ska självfallet kolla i papperna när jag kommer hem, men av erfarenhet vet man ju att det kan stå ganska luddigt
Någon som vet?
Någon som varit med om något liknande?
Ytterligare en fråga.
Handläggaren spelade in hela samtalet - är detta något jag kan begära ut? Eller får han neka mig när jag ber om att få en kopia?
Hojen stod i ett garage som jag delade med en kompis. Vi hade inbrott, min hoj vandaliserades, och en antal olika saker blev stulna.
Vad ska försäkringsbolaget ersätta?
* Min hoj
* Mina saker till hojen som blev stulna?
* Kompisen saker som blev stulna (till mc - annat märke)?
* Kompisens verktyg?
Enligt Folksam så ska jag inte räkna med att att få något för kompisens grejor, för jag försäkrade "objektet Suzuki", då kan jag inte räkna med att få ut något för Yamahadelar.
Och verktygen var ju inte mina....
Ska självfallet kolla i papperna när jag kommer hem, men av erfarenhet vet man ju att det kan stå ganska luddigt

Någon som vet?
Någon som varit med om något liknande?
Ytterligare en fråga.
Handläggaren spelade in hela samtalet - är detta något jag kan begära ut? Eller får han neka mig när jag ber om att få en kopia?
Last edited: