Garage på hisingen??

Finnen

Hårdrockare
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Cresent wrangel
Ska inhandla en ny hoj om 3-4 veckor.
Har flyttat ut på hisingen så jag tänkte höra ifall det finns nån som kanske har lite plats över i ett garage som man kanm hyra sig in i.

Jag har också flyttat ut på Hisingen och sitter i samma sits.
Någon som vet om något bra garage? Man vågar ju inte ha cykeln utomhus...

Garage på Hisingen

Jag har också flyttat ut på Hisingen och sitter i samma sits.
Någon som vet om något bra garage? Man vågar ju inte ha cykeln utomhus...

Last edited:
Förlåt för att jag frågar är inte så hemma i Göteborg men är inte Hisingen typ Sveriges Beirut? :brinnerup

Förlåt för att jag frågar är inte så hemma i Göteborg men är inte Hisingen typ Sveriges Beirut? :brinnerup

Beror på vart på Hisingen.. Närmast stan är det rätt upprustat och sådär.. men visst, i vissa delar skulle jag köra 300 och blunda för att spendera kortast möjliga tid där..

Inte för att va sån men... bott på hisingen i 3 år ganska bekymmerfritt. Senaste året vid kvilletorget och resultatet blev 3 bilinbrott. 2 skadegörelser på hojen(i låst garage). Och i måndags ett knivhot av en påtänd 20åring. Flyttade igår, bästa beslutet jag tagit på länge. Skithål.

kände att jag var tvungen att rentvå Hisingen, iaf delar utav ön. Hisingen är större än hela Göteborg till ytan, det finns givetvis delar utav Hisingen som är mindre bra men jag har bott i Tuve i ca 6 år och aldrig någonsin råkat ut för något.. :)

att säga att hela Hisingen är skit är ungefär som att säga att hela Stockholm är skit (fast vänta lite nu, är det inte det föresten?)
hisingen.jpg

Äh, det finns smådelar som är dåliga runt om i hela Göteborg nästan.

Kortedala, Bergsjön, Hisingen, Frölunda - finns det något ställe som är helt rent från "dåliga områden" i Göteborg?

Aja, lite OT :)

Hoppas TS hittade ett garage iallafall :D

Det finns inga ghetton i sverige. bara mesar som tror dom ska bli rånade av allt och alla utanför tullarna

Kanske inte finns några ghetto i Sverige, men det finns en hel del områden i städer där jag gärna inte befinner mig.
Vissa ställen i Malmö undviker jag till och med att köra bil igenom.
Jag vill i alla fall inte bo någonstans där jag är orolig för att bli knivhotad.

Inte för att va sån men... bott på hisingen i 3 år ganska bekymmerfritt. Senaste året vid kvilletorget och resultatet blev 3 bilinbrott. 2 skadegörelser på hojen(i låst garage). Och i måndags ett knivhot av en påtänd 20åring. Flyttade igår, bästa beslutet jag tagit på länge. Skithål.

Jag bor också i kville. Har bott här sen sommaren 2011, alltså 1,5 år. Har faktiskt varit mycket mycket lugnare än vad jag trodde det skulle vara när jag flyttade in. :) Jag har haft hojen stående ute på gården hela sommarhalvåret utan att någon pillat på den. En kille i huset har sin Triumph speed triple stående i princip ute på gatan med endast skivbromslås, ingen som varit på den heller. Min cykel blev dock stulen i höstas men jag får fan nästan skylla mig själv som parkerade min rätt dyra hoj med skivbromsar och bling bling ute på gården i cykelstället, med endast ett vajerlås från biltema för 29kr som lås. Och den fick ändå stå orörd i säkert en månad innan någon tog den!

Jag promenerar alltid hem från hjalmar brantingsplatsen på helgnätterna, aldrig sett eller råkat ut för något obehagligt. Det enda/värsta som hänt mig är en tjackpundare som var rätt stirrig och nojig och började tjöta med mig, ifall jag var civilsnut, eftersom jag körde polisbil (helvit volvo c30), men det var ingen hotfull situation och det slutade med att han bjussa på en tia till parkeringen! :tuttar

Visst kan man se nåt ufo ibland och det bor lite konstiga människor här, men de flesta är enligt min erfarenhet rätt harmlösa gamla pundare eller bara människor som hamnat snett i livet. Buset och "ungdomsgäng" som ränner runt om nätterna och pysslar med brott hittar man längre inåt hisingen. I och med nybyggda fräscha lägenheter i sannegårdshamnen, lindholmen och även porslinsfabriken tror jag att även kville har höjt sig en smula, och kommer bara bli "bättre".

Förresten har jag en garageplats i uppvärmt hojgarage, delar med typ sju andra snubbar. Ligger i majorna. Eftersom jag inte har någon hoj för tillfället står det tomt, om någon är intresserad så kan jag höra med han jag hyr av ifall det går bra att jag hyr ut i "andra hand" till någon som vill vinterförvara eller ha nånstans att skruva med hojen nu under vintern. Behöver dock ha platsen igen i april typ.

Har också bott på Hisingen, mellan Kville o Björlandavägen. (Fryxells o Bååthsgatan)
Då 2003-2006 trivdes jag otroligt bra trots knepig (norsk) hyresvärd
och pundare i buskarna (mer förutsägbara än värden).
Fick ha allt i fred, även cyklar som stod utomhus.
Ada's var bra då och Tildas lika bra som nu.
:nostalgisk

Back