Garage eller på gatan?

Speedstar

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
KTM 950 SM
Tjena allihop.

Hur förvarar ni hojjen över natten? Har alla garage eller vågar man ha den på gatan? Har precis flyttat hit från jämtland där stöldrisken inte är lika stor som här. Finns det förresten nånn som har plats för en hojj till ett garage? Jag bor i majjorna/kungsladugård/sandarna så jag vill helst ha gångavstånd.

Ja, jävlar, du har redigt med flyt. Om du bor i Sandarna så har du kanske 300m till lokalen som miss_orchidee håller på att fixa. Själv förvarar jag hojen i det låsta cykelförrådet på min låsta innergård. Om den blir stulen därifrån så får man ta sig en rejäl funderare på vart världen är på väg...

Står i låst cykelförråd, med styrlås+skivlås+kätting+larm.
Så är det här i stan :kocko
Välkommen till Göteborg :tummenupp

Hade min i brf:s parkeringshus men jag låste alltid med 4 lås.

Lås med allt du har vad du än har det. Det är mitt råd!

FÖRGÖRAREN :yoparty

Japp, min stod ute på gatan hela förra året. Inga problem där inte.
Dock nu då.. grannen fick ut sin hoj 2 nätter denna säsongen.. sen var den borta.

Jag hade tur som har min hoj inne i på mitt rum :Bugar

Linné btw

Tack för alla tips. Fan va nojjig man är här i göteborg. Jag vågar knappt ta ögonen från hojjen nu när jag parkerar på gatan. Rädd för att snorungar ska hoppa upp och provsitta och dyl.

Är det nånn som bor i majjorna eller masthugget som har ett garage att dela med mig? Jag går bet på att hitta garageplats.

vet inte om jag är villig att hålla med då det är fritt fram och insynsskyddat för tjuven att arbeta i ett garage / föråd eller liknande medans en fastlåst hoj på gatan uppmärksammas mer om det är någon som håller på med verktyg som väsnas ! allt är ju givetvis en diskutionsfråga men tjuven väljer nog hellre ett ställe där han kan fixa och dona i fred!

jag har min på gatan med styrlås skivbromsklås och en kedja!

bästa stöldskyddet är nog att ha en finare hoj med sämmre / färre lås i närheten!

och det står en fet hyabusa med lika mycket lås i närheten så den hade jag ju valt att ta i första hand!

hade hojen i källaren i huset innan men sedan blev moppen som stog parkerad brevid min hoj stulen så då ville jag inte ha den där längre!

lycka till mv. oskar

Bara att ösa på med:

1. Massor massor med lås.

2. Massor massor med elaka larm.

3. Starkström genom allt av metall.

4. Rakblad på dolda ställen där tjuven kan tänkas pilla med sina smutsiga små fingrar.

5. En rejäl stöldförsäkring!

/Z
...jag vet att det blir både krångligt och dyrt, men vad gör man inte för en god natts sömn?

Långa farbron skrev:
Nej inte på gatan,finns det ingen innergård eller något liknade så du kan gömma undan den och låsa fast den i något ?

Ställde min Daytona på innergården i Majorna där jag bor. Kom ut och konstaterade att någon varit där och pillat. Bla rullat fram tills skivbromslåset tagit i, meckat med tändningslåset och stulit en skruv till höger kåpa. :kocko
Inga större skador konstaterade efter snabb inspektion alltså. Tog hojen till Linköping (30 touringmil) för storservice. När jag hämta ut den hade servicekillen konstaterat att jag saknade 5 av 6 !!! bultar i vänster skiva. Glad att man inte behövde krama bromsen alltför hårt på de 30 milen.

Mitt tips: Ställ inte hojen på gården.

Zikoriath skrev:
Bara att ösa på med:

1. Massor massor med lås.

2. Massor massor med elaka larm.

3. Starkström genom allt av metall.

4. Rakblad på dolda ställen där tjuven kan tänkas pilla med sina smutsiga små fingrar.

5. En rejäl stöldförsäkring!

/Z
...jag vet att det blir både krångligt och dyrt, men vad gör man inte för en god natts sömn?

6. Dra ett kapell över hojen. Tror det kan hjälpa mot avundsjuka idioter som gärna sätter en nyckel i tanken.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman