Ganska nöjd över T-H försäkring!

Corp

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
Yamaha R1 -99
Har planer på att köpa en Yamaha R1 -99 nu och har hittat en som jag troligt vis ska köpa.
Ringde trygghansa idag och fick svaret att en halvförsäkring, halvår kostar mig 6.750 kr och jag är då 24 år. Det är ca 1200 kr i månaden och godtagbart. :brinnerup

Hade en Suzuki GSX-R 600 -98 för 2 år sedan och skulle få betala 146.000 kr för helförsäkring helår på Folksam, ( bågen kostade 55.000 kr )... :huvet :kocko

Otroligt billigt :3freak

Och jag som tycker jag fick en mycket bra premie: 6500:- halv/helår för min ZXR -91....23 år och TH.

Corp skrev:
Hade en Suzuki GSX-R 600 -98 för 2 år sedan och skulle få betala 146.000 kr för helförsäkring helår på Folksam, ( bågen kostade 55.000 kr )... :huvet :kocko

Jag kan tillägga att det är inte dom materiella skadorna som gör att försäkringarna är så dyra utan personskadorna. En allvarlig skada kostar försäkringsbolaget ett antal miljoner. (Har jag hört i alla fall)

Corp skrev:
Har planer på att köpa en Yamaha R1 -99 nu och har hittat en som jag troligt vis ska köpa.
Ringde trygghansa idag och fick svaret att en halvförsäkring, halvår kostar mig 6.750 kr och jag är då 24 år. Det är ca 1200 kr i månaden och godtagbart. :brinnerup

Bara att genomlida det året och sedan är du 25 år! :tummenupp :tomten :banana

Min försäkringspremie är bara en tredjedel av vad jag betalade som 24åring förra året.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!