Gammelgixxer -del 2

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Vad tror ni om den här?

http://www.mcborsen.se/mc/se/default.jsp

Hojen är direktimporterad och trafikregad 0304 av nuvarande ägaren. Sedan hösten 03 har den stått still i ett garage men besiktigades 0405 u.a. Det sitter ett apfult piratsystem på, bakdäcket är slut och drivpaketet behöver bytas. Framskivorna har en brun beläggning som jag antar är ytrost eller från beläggen....någon spm har en idé??

En kompis som kört raodracing i många år har tittat och lyssnat på den och han får inga varningsflaggor. Motorn går jämnt och fint. Jag (med vana från nya hojar) tycker den ser förvånansvärt fräsch ut men visst finns det småblessyrer på sidokåporna och så....den är ju 12 år gammal. Vet dock inte om den varit omkull men inget tyder på det.

Är den värd 30k??
 
Last edited:
Är det den här du menar?
 

Bifogat

  • gsxr-annons.jpg
    gsxr-annons.jpg
    31.2 KB · Visningar: 250
Herregud alltså, priser som man får R1/R6 för, gixxer 750 98>, zx9R 98>... HUTLÖSA priser förfan! :fatta!
 
Cool hoj! har hört att 1100 ska vara riktigt göddig med vrid och nästintill SKOTTSÄKER men 39 000?!

möjligtvis 35 om miltalet är äkta
 
Kay skrev:
Herregud alltså, priser som man får R1/R6 för, gixxer 750 98>, zx9R 98>... HUTLÖSA priser förfan! :fatta!

Ok, nu va det inte hojvalet jag ville ha kommentarer på utan det här exet. Och ska vi snacka hutlöst så kan vi ju börja med premierna på de hojar du nämner.... :7peta
 
Finns en blå-vit 1100-91 i -Linköpingstrakten
Nyservad på verkstad och i fint skick (enligt ägaren)
Var tidigare i höstas beredd att släppa den för 27k
 
stinsen skrev:
Finns en blå-vit 1100-91 i -Linköpingstrakten
Nyservad på verkstad och i fint skick (enligt ägaren)
Var tidigare i höstas beredd att släppa den för 27k

ok..hur får man tsg i honom???
 
Jag skulle försöka hitta en vattenkyld istället. Mycket trevligare topplock att trimma (31/27 ventiler original) men samma skottsäkra interna prylar. Bl.a. vevstakarna är desamma som 89-92 gsxr och 96-04 bandit. Kör man på lite tjockare olja och tar det lugnt när de är nystartade (varm som kall) håller de nästan hur länge som helst.

När du tröttnat på att bli omkörd av R1'or... montera turbo! :D
 
andersbrink skrev:
Jag skulle försöka hitta en vattenkyld istället. Mycket trevligare topplock att trimma (31/27 ventiler original) men samma skottsäkra interna prylar. Bl.a. vevstakarna är desamma som 89-92 gsxr och 96-04 bandit. Kör man på lite tjockare olja och tar det lugnt när de är nystartade (varm som kall) håller de nästan hur länge som helst.

När du tröttnat på att bli omkörd av R1'or... montera turbo! :D


en vattenbuffel?? Mjaaaa....alltså på den här kommer det inte att bli ett enda trim så det spelar ingen roll. Vet att många kör racing med gamla gixxers men det är inte min bag alls. Den ska renoveras till originalskick, i sann japansk old school anda....
 
Köpte min 91 1100R för strax över 30k i höstas. 2900 mil och suvveränt skick.

Ska man betala över 30k för 90-92 så tycker jag den fanimej måste vara i mycket bra skick. Tittade på säkerligen 20 hojjar där man vile ha +30k och när jag sedan hittade pärlan så skiljde det mycket i skick mot dom andra (till det bättre asså), hade kännt mig blåst och blivigt sne om jag köpt en av dom andra för samma pris :3freak :4skrika

Ska inte heller trimmas utan vårdas ömt i orginalskick :yoparty
 
=Drex= skrev:
Köpte min 91 1100R för strax över 30k i höstas. 2900 mil och suvveränt skick.

Ska man betala över 30k för 90-92 så tycker jag den fanimej måste vara i mycket bra skick. Tittade på säkerligen 20 hojjar där man vile ha +30k och när jag sedan hittade pärlan så skiljde det mycket i skick mot dom andra (till det bättre asså), hade kännt mig blåst och blivigt sne om jag köpt en av dom andra för samma pris :3freak :4skrika

Ska inte heller trimmas utan vårdas ömt i orginalskick :yoparty


Är helt inne på din linje. Nu har jag faktiskt blivit tipsad om en -95:a med bara två tidigare ägare, svensksåld och 2900 mil på mätaren. Kompisen som snokade upp den (han har kört en jävla massa roadracing och har järnkoll på Suzukis GSXR 750 och 1100) säger att den är det finaste ex han sett på många år. Allt är original utom ett titan Yoshi 4-1. Dock måste jag bestämma mig under veckan annars är den väck. Ett par roadracingnissar är också och drar iden tydligen.
 
yy50024 skrev:
Hej. Jag har ett org.avg.syst. i bra skick om du skulle köpa den där 95:an

Slå en signal om du är intresserad Roine 070/4223219

Ägaren har kvar originalsystemet.....men tack för erbjudandet. :tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top