Gammel-GSX750 turbofighter

Eller om du har närmare till Hydroscand, de har också. De är ju konkurenter till Dunlop/Hiflex.
 
Jag skickade iväg en storbeställning till Touringbutiken igår, så nu är ett gäng 140:or på väg tillsammans med diodblinkers och annat skoj. Till min stora förvåning så gick ett munstycke loss på endast 20:- så det blev betydligt billigare än de 120-130:- jag hört från lokala handlare. I och för sig så är det pirat men det lär nog funka bra ändå.

Som Robban påpekade ska jag sluta grubbla över bestyckningen och ta det problemet när det går provköra, med lambdan och forumet till hjälp så borde det inte bli några större problem...:tummenupp

Som sagt så kostade jag på mig diodblinkers och -bakljus till hojen, jag var nära att beställa ett par billiga glödlampeblinkers men upptäckte i sista stund att dom inte var E-märkta. Lika bra att ha såna så jag slipper tjafs på besiktningen. Röven på hojen kan bli riktigt fräck med ett litet diodlyse inbyggt i dynan så länge jag lyckas klä dynan så det liknar något, tur att jag har någon månad på mig med sånt småpyssel innan besiktningsdax!

//Anders

Aj aj, du har fått tag på piratmunstycken. Enligt många så är det väldigt ojämna storlekar på dessa.
 
Jo, jag har hört det. Frågan är om jag inte klarar mig ändå eftersom jag siktar på att ligga lite fett för att vara på den säkra sidan. Det vore förmodligen kinkigare om jag skulle försöka bestycka den så exakt som möjligt, dvs på gränsen till magert.

När jag hittat rätt storlek kanske jag kostar på mig originalmunstycken, men för att testa så får dom lov att duga...

Tack för varningen ändå! :tummenupp

//Anders
 
Piratmunstycken? Åhfan. Har aldrig hört det men det skulle ju förklara den påtagliga prisskillnaden.

... Frågan är om jag inte klarar mig ändå eftersom jag siktar på att ligga lite fett för att vara på den säkra sidan. Det vore förmodligen kinkigare om jag skulle försöka bestycka den så exakt som möjligt, dvs på gränsen till magert. ...
Lite fett är ju säkerhet. Men om nu munstyckena varierar så skulle ju (i alla fall teoretiskt) tre pipor kunna gå lite fett och den fjärde gå så där bara en anings magert (dvs riktigt farligt) och det fortfarande ser bara en anings fett ut på lambdan.
En titt på stiften (samtliga) kanske skulle vara bra då? Eller bättre munstycken som du är inne på.
 
Kolla stiften ger inget, han kör ju på E85 och då ser allt likadant ut, tills stiften smälter förstås
 
Jag beställde en uppsättning av 143 och 145 också för att kunna börja tokfett och gå neråt, det hade ju gått på närmare två papp om jag köpt originalmunstycken... :gnissla

Du har rätt i att jag inte vet om alla cylindrar får samma mängd soppa, men jag tar en chansning och hoppas det håller. En ny (nåja) motor från skroten går loss på 5000:- så jag har råd med ett par ras.

//Anders
 
Jag beställde en uppsättning av 143 och 145 också för att kunna börja tokfett och gå neråt, det hade ju gått på närmare två papp om jag köpt originalmunstycken... :gnissla

Du har rätt i att jag inte vet om alla cylindrar får samma mängd soppa, men jag tar en chansning och hoppas det håller. En ny (nåja) motor från skroten går loss på 5000:- så jag har råd med ett par ras.

//Anders


Kollade vad en "ny" motor skulle gå lös på om jag skulle totalskjuta min egna. Hittade en på http://www.spinnin-wheel.se/ De ville ha 26k :brinnerup :gråta
 
... Du har rätt i att jag inte vet om alla cylindrar får samma mängd soppa, men jag tar en chansning och hoppas det håller. ...
2 flagg för munstycken är ju lite häftigt förstås.

Grejorna håller med största säkerhet. Jag ville bara peka på ett möjligt problem som alla kanske inte tänker på. Så länge man inte jagar den sista hästkraften så tror jag nog att aningens fett på fullt spett tar udden av munstycksrisken. Och vill man ha en eller några hästar extra så är det lättare att ratta på wastegaten.:tummenupp
 
Var bara tvungen att säga att jag är ruskigt imponerad av samtliga dina byggen! Fruktansvärt häftigt! :Bugar
 
bromsklossen: Huga så dyrt! Nu börjar fördelarna med att bygga på gammalt skrot visa sig, jag får ju två extra hojar för priset av en sån motor... :D

Robban_C: Jag är inte så säker på att jag vill plocka ut alla hästar heller, med ramen och svingen oförstärkta vill jag nog hålla framhjulet i backen så mycket det bara går. Sen är det bra att det finns mer att hämta den dagen jag känns behöva mer klös.

R1Monstret: Tusen tack! :rodnar

//Anders
 
bromsklossen: Huga så dyrt! Nu börjar fördelarna med att bygga på gammalt skrot visa sig, jag får ju två extra hojar för priset av en sån motor... :D

Robban_C: Jag är inte så säker på att jag vill plocka ut alla hästar heller, med ramen och svingen oförstärkta vill jag nog hålla framhjulet i backen så mycket det bara går. Sen är det bra att det finns mer att hämta den dagen jag känns behöva mer klös.

R1Monstret: Tusen tack! :rodnar

//Anders

Tjenare Johansson !!
Nu har jag varit ute på en liten testrunda :D Man blir ju mörkrädd för mindre,, Hoppas att snöhelvetet försvinner snart hos dej så du får ut och testa, kan bara säga att det verkar vara lyckat med E85, maskinen låter ju som en topfueler :yoparty
Jag har i skrivande stund 142,5 i huvud och 40 på lågfart, samt fyra snurr ut på skruvarna men har lite problem med skenande tomgång och den surar om jag står för länge men jag tror det beror på soppatrycket.
Mvh Magnus,,
 
Härligt! Den gick som ett troll kan jag tänka mig, hur mycket laddar du för tillfället?

Jag har hört av folk att ljudet blir lite annorlunda med etanol jämfört med bensin, beror det på att etanolen brinner långsammare så avgasventilen hinner öppna mer innan förbränningen är klar?

//Anders
 
Jag skulle nog inte hänga upp mig för mycket på smärre konstigheter i gången(framförallt runt tomgång med mer) i nuläget. Det är rätt kallt ute, och kör man dessutom på E85 så har vi ett bränsle som förångas rätt dåligt.


Anders:
Har inte en aning om varför puffran låter annorlunda. Men jag kan i alla fall komma med några idéer:
Avgasvolymen kanske avviker?
Öppettider relaterat brinnhastighet som du var inne på.
Avgastempen kanske avviker. För övrigt något som även påverkar volymen på avgaserna.

Här finns det nog plats för lite funderande.:va
 
Härligt! Den gick som ett troll kan jag tänka mig, hur mycket laddar du för tillfället?

Jag har hört av folk att ljudet blir lite annorlunda med etanol jämfört med bensin, beror det på att etanolen brinner långsammare så avgasventilen hinner öppna mer innan förbränningen är klar?

//Anders

Tjenare !!
Jo den gick hysteriskt av det lilla jag märkte igår, beträffande ljudet så har jag ingen förklaring men den knattrar fint :D Lite nitrodragster över det hela, Lite :D Men otroligt kul var det iallafall :D
 
Nu sitter det en stadigare slang på oljereturen, svackan får jag leva med för att inte slangen ska sitta spänd.

Allt är spacklat och uppruggat inför lackering, jag ska ner till verkstaden nu och göra ett försök med lacksprutan. Håll gärna tummarna för att jag slipper rinningar och slipspån... :tummenupp


//Anders
 

Bifogat

  • Returslang 1.JPG
    Returslang 1.JPG
    45.2 KB · Visningar: 110
  • Färdigt för lack.JPG
    Färdigt för lack.JPG
    35.4 KB · Visningar: 90
Nu sitter det en stadigare slang på oljereturen, svackan får jag leva med för att inte slangen ska sitta spänd.

Allt är spacklat och uppruggat inför lackering, jag ska ner till verkstaden nu och göra ett försök med lacksprutan. Håll gärna tummarna för att jag slipper rinningar och slipspån... :tummenupp


//Anders

tummarna hållna, lycka till:tummenupp
 
Det gick bra, inga rinningar och endast halvmycket damm som fastnat i lacken. Tack för tummhållningen!

Bra kanske är ett väl starkt ord, men jag är nöjd i alla fall då det är första gången jag håller i en spruta. Hade jag varit noggrannare med förarbetet skulle det nog ha klassats som godkänt, fast då lacken kommer att bli rätt så matt när den torkat så kanske det inte syns så väl.

Nu bär det iväg till sommarstugan för en pilsner och öringspimpling, i morgon eftermiddag ska jag hänga på grejorna på hojen och ta några kort på eländet...

//Anders

Förresten, det gör ont som fan att få thinner i ögat. Kan vara bra att veta...
 


Förresten, det gör ont som fan att få thinner i ögat. Kan vara bra att veta...

fick de sist men jag va snabb med o skölja, oså va de så lite så de gick bra för mig, men jag var lite skraj ett tag :näsblod
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top