gammel gsx-r

nicce

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Hoj
hojlös
jag går i tankarna kring en gsxr 750 -88 ombygd till -91 kring 3500 mil (på mätaren)
de är nedlagt mycke pengar på den.
däck & drivpaket är bra!
han begär 20000:- för den! kan de va nåt tror ni??
tack på förhand!
MVH//Nicce :tungan

Det låter som ett mycket rimligt pris för en fin hoj. tänk bara på hur mycket DU slipper lägga på den. :tummenupp

Priset är normalt, gör den vanliga kollen och lyssna speciellt efter kam-rassel vid kall motor och kolla efter blårök/puffar, är den schysst så kan du handla.

Rent generellt kan man väl säga att gammgixxrar är skapligt tåliga maskiner, så 3500 mil är absolut inte mycket. Sen är det förstås omöjligt att säga hur hojens skick kan tänkas vara i det specifika fallet.

Du bör dock tänka på att ägare av dessa maskiner ofta drabbas av trimsjukan som vanligtvis är en mycket dyr åkomma.

Last edited:
Du kommer troligen inte att ångra köpet, du får mycket hoj för lite pengar. Sen är ju försäkringen nästa roliga inslag, den är ju i princip gratis i jämförelse mot vad man får betala för nyare (slöare?) hojar....
Min (iofs en 1100) har gått 10000 mil och är trimmat och från vad jag förstår så tål dessa hård trimning och hård användning, fast trots allt så beror det på hur den är trimmad.

Lycka till

//B

Om den klarar av att bli körd inspirerat i 4 mil utan att gå sönder, köp den för 20k om DU tycker att den är värd 20k.

ok jag ska kolla de där!
jag hade tänkt ta den till MC-Xpress så dom kan kolla upp den!
man kan ju tyvärr inte provköra!!
tack ska ni ha
//Niklas

Farlig cykel.

Den kommer kosta dej mer pengar per år än vad inköpet ligger på. Dels den svindyra försäkringen som säkert kommer landa på en 4k per år men sen till kommer trimm pengar och det är här det gäller att hålla näsan högt och inte falla för frestelsen. Alla som svarat i denna tråd har lagt en hel halv förmögenhet genom åren på trimm, så du märker att det drabbar nästan alla. :rolleyes:

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien